henro-san-nanja.reismee.nl

Heerlijk dagje aan het water en in het park

Een echte echte rustdag vandaag.

Gister heb ik besloten om via de stad naar de aankomst plek van de ferry's te gaan. Daar lekker aan het water te zitten en dan naar het park.

Om half negen maak ik mijn eigen ontbijt je. Twee boterhammen met ham. En een yoghurtje. Zalig. Dan ga ik mijn tas leeggooien want ik wil mijn rugtas mee. Das makkelijker dan mijn tempeltas.

Als ik mijn rugzak leeghaal denk ik echt wat een zooi. Ik heb het allemaal gebruikt maar in de tussentijd zijn er ook wel wat dingen bijgekomen. Ik splits alles zoek het uit en leg het gesorteerd bij elkaar. Dan mijn rugtas pakken voor vandaag. Slaapzak, die kan ik evt gebruiken als kleed. Shirt met lange mauw voor de zekerheid voor als het zonnetje te fel wordt op mijn huid. Fles drinken, banaantje, tomaatjes geld en mijn brieven. Ik ga ze op mijn gemak nog eens lezen. En een schrift en een pen want ik heb mezelf wat huiswerk gegeven.

Om even 10 uur stap ik mijn hotel uit en loop richting stad. Onbedoeld kom ik bij een grote winkelstraat en kijk mijn ogen uit. Dure kleding zaken maar ook eettentjes. Schoenenwinkels, drogisterijen enz. Bijna op het eind staat een ambulance, zijn er allemaal medische mensen die bloeddruk meten bij mensen, reanimatie voordoen op poppen, en kinderen kunnen zich verkleden tot dokter. Ik loop er heen en geef een kleine donatie in een van de potjes. Ik wordt bedankt, willen alles weten wat ik doe in Japan maar ook voor werk. Ik vertel ook in het zkh te werken en dan vinden ze het extra tof dat ik niet zomaar voorbij loop maar ook wat aan ze geef. Ik Klets nog wat en dan loop ik door naar de ferry plaats. Ik zoek een plekje aan de kade rand op een soort van bankje en ga op mijn gemak je bootjes kijken. Er maken veel mensen gebruik van de ferry. Leuk om te zien en het is hier heerlijk aan het water. Het is echt strak blauwe lucht. En bijna geen wind. Na anderhalf uur loop ik een stukje verder naar de punt. Daar staat wel een flinke prak wind. Er zijn wat zeilbootjes op het water, er zijn twee jonge jongens die denk ik aan het leren zeilen zijn. Daaromheen wat motorbootjes die ze in de gaten houden. In de verte is een windsurfer aan de gang. Zo das wel tof. Even vraag ik me af of ik dat ook nog zou kunnen en dat wel een toffe plek is om te doen.

Dan raakt een van de jonge zeilers in de problemen zijn bootje slaat om en drijft af naar en tegen de kant. Hij krijg zijn boot maar niet goed om weg te kunnen varen. Dan komt er hulp. Ook zijn hulp lukt het niet en ze besluiten alles los te maken zodat ze achter de motorboot kunnen hangen. Geweldig tafereel. Het zeil wappert los en dan gaan ze met een touw aan de motorboot hangen. Wat er gebeurt is te grappig. Touw is verkeerd vastgemaakt boot komt dwars op de golven en slaat direct om. Dit gebeurt een keer of drie. Dan maken ze de boot anders vast en gaat het goed. Even verderop os een wat groter zeilbootje in de problemen. Met keren gaat het niet goed. Ze laten uiteindelijk de zeilen zakken draaien op het voorste zeil maar draaien dan door als ze het grote zeil er weer bij zetten. Haha nu liggen ze precies als voor deze actie. Ik moet zeggen de zee is echt wat ruw en er staat een flinke bries. Dus heel gek vind ik het niet. Dan loop ik een stukje verder naar de pier. Als ik daar geweest ben loop ik terug richting station. Daar is vast een winkel voor een ijsje. En ja hoor. Ik koop een kiwi waterijsje. Zalig. En eet hem op onder genot van een stukje live muziek. Piano en zang. Tijd voor het park. Ik moet 200yen betalen om er binnen te komen maar het is schitterend. Echt een mooi oud park. Met een ruïne van een kasteel. Als ik door de tuin in park ben gelopen zoek ik een bankje in de zon. Die zijn allemaal nog vrij dus ik kan kiezen. Ik heb een zalig plekje en ga er een voor een mijn brieven lezen. Zalig wat een diversiteit. Lachen, ontroering, bewondering wat iedereen op papier heeft gezet speciaal voor mij. Na mijn brieven begin ik aan wat huiswerk. Ik schrijf zo'n 6 pagina's vol. Als het kwart voor 4 is pak ik mijn tas en loop nog even naar het water. Het is echt nog zalig de zon schijnt nog en tis zo'n 25 graden. Met een aangenaam windje. Als ik bij het water aankom komt er net een ferry aan. Het is een drukte van jewelste maar op een leuke manier. Van jong tot oud van koffer tot rugtas allemaal verschillende soorten mensen.

Even verderop hoor ik kinderen plezier maken bij de fontijn. Ze spatteren met water en hebben de grootste lol. De ouders zitten eromheen. De meeste met een plu tegen de zon. Ik over denk mijn reis een beetje en laat althans probeer alles de revu te laten passeren. Wat een reis, wat een land, wat een structuur en discipline. Zalig!!

En dan vandaag in deze grote stad gezellig druk. Vriendelijke mensen mooie plekjes om te zitten. Ik ben een bofkont.

Om half 5 loop ik op mijn gemak terug naar mijn hotel. Weer genoten maar op een totaal andere manier.

Onderweg kom ik bij toeval een Indiaas restaurant tegen. Dat kan ik niet voorbij lopen dus eet daar ipv de noodles die ik in gedachte had.


Groeten,


Nanja

Reacties

Reacties

Yvonne

Wat een mooie dag in dit geweldige land, lekker observeren!

L-M

Wat een leuke dag! genieten op een toeristen manier haha. en ik denk, windsurfen lukt zeker nog! knuffel :*

Sander

He Chefin, weer eens een berichtje van mij.
Was een lekker dag vandaag, zo te lezen.
Ik zit ook heerlijk in het zonnetje in de Ardennen! X

Boukje

Bootjes in problemen, daar kun je uren naar kijken ...

Wil

Heerlijk zo aan het water en genieten van deze schouwspelen. Hahaha, en dan de stad zal wel heel anders aanvielen dan een trip naar een tempel. Maar ook ongetwijfeld heel bijzonder zoals al jouw verhalen. Lekker genieten Nanja en nog fijne dagen

jan

Lekker he de toerist uithangen kijken en lachen om iemands gestuntel dat is fun en ja terugkijken op wat is geweest dat is nagenieten en dan ook nog mooi weer dat is echt genieten

Sabine

Heerlijke verhalen, wat maak je toch mooie dingen mee... x

Dorien

Klinkt gaaf. Heel stoer deze reis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!