henro-san-nanja.reismee.nl

Thuis

Gister ochtend werd ik wakker in Japan. Vandaag in mijn eigen bed. Raar!

Het is 7 uur als er iemand van het hotel mij komt wekken. Ik was al wel wakker maar lag nog lekker te liggen. Ik kleed me aan en check uit. Fijn dat ik al op de luchthaven ben. Ik loop 5 min en ben op de plek van bestemming. Het duurt nog even voor we in mogen checken. Tijd genoeg voor een boterham en wat te drinken. Als het 8 uur is gaat de incheck balie open. Ik loop er naar toe. In de tussentijd mijn tas en buis nog wat extra voorzien van tape. De dame van de in check balie is toch bang dat de buis misschien losgaat en dan ben ik hem kwijt. Het geheel kan ook in een grote zak of laten sealen. Ik ga dat laatste laten doen. Ik loop erheen moet even wachten. Als mijn tas aan de beurt is hebben ze een dilemma. Hoe gaan we dit doen. Uiteindelijk doen ze hem handmatig sealen. Prima. Als ik terug kom bij de balie is het al aardig druk. Dus daar ook in de rij. Als ik uiteindelijk aan de beurt ben bedankt de dame me voor mijn medewerking. Nou denk ik is alleen voor mezelf dat ik mijn stok niet kwijt ga raken. Ik wordt gelijk door gelabeld naar Amsterdam dus in Helsinki geen zorgen. Dan naar paspoort controle en de bagage check. Dat loopt heerlijk gestroomlijnd. En gaat vlot. Bij mijn bagage moet ik wel iets laten zien. Mijn bamboefluit. Verder niks aan de hand en mag gelijk door.

Ik loop gelijk richting de gate onderweg koop ik nog wat drinken en nog wat te knabbelen voor in het vliegtuig. (Het zit nu nog in mijn tas). De vlucht duurt bijna 10 uur maar gaat gestaag. Prima verzorging van de stewardessen. Komen regelmatig langs met water. Krijgen genoeg te eten en te drinken. Ook een probleem van een mede reiziger wordt prima opgelost. Fijne maatschappij finair. Ik luister de hele vlucht wat muziek. Kijk wat om me heen en chill. Net voor de landing in Helsinki hebben we flink wat turbulentie maar dat overleefd iedereen. Op Helsinki heb ik drie kwartier voordat ik moet gaan boarden weer check van handbagage en door paspoortcontrole. Hier ben ik in 5 min doorheen. Ik kan mijn paspoort zelf scannen dan moet ik voor een camera gaan staan. En komt alles overeen gaat het poortjes open en kan ik door. Hoplakee. Dat ging soepel. Ik zoek eerst een toilet. Ben in de vorige vlucht niet geweest en moet inmiddels toch wel plassen.

Ook hier kan ik gelijk doorlopen. Geen rij. Dan richting gate. Daar is ook een restaurant dus koop daar nog wat drinken. Dan merk ik dat ik Japan nu al mis met al zijn automaten op elke hoek. Als ik sta te wachten op het boarden wordt er aan mij gevraagd of ik een fijne tijd had in Helsinki door twee medereizigers. Als ik ze vertel dat ik uit Japan kom vragen ze door. Ik vertel ze mijn verhaal in het kort en ze zijn zwaar onder de indruk. Als mijn groep mag gaan boarden zeg ik ze gedag en hoor ik de dame tegen de heer zeggen. Wat een onderneming. En wat stoer. Haha. Een onderneming was het zeker maar stoer.

De laatste vlucht duurt ruim 2 uur. Ook weer met finair en ook weer klasse vlucht. Koffie, thee en bessensap zijn gratis en voor de rest moet je betalen. Dat vind ik niet zo gek dat is tegenwoordig overal. Maar personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. 25min voor de landing komt de piloot aan het woord. Dat het nog 25 min duurt voordat we landen en dat we daarna zeker 10 min moeten taxiën. Als we geland zijn zet ik mijn telefoon aan en stuur mijn zus een berichtje. Die staat te wachten op mij. Nadat we op de juiste plek staan is het rennen(niet voor mij) om uit vliegtuig te komen en naar de bagage band te gaan. Hier hoor ik mensen mopperen dat zo lang duurt. Dat ze wortel staan te schieten enz. Mensen relax!!!! Als er al wat koffers voorbij zijn gekomen zie ik ineens op een andere band mijn tas. Doordat de buis erop zit heeft hij een beetje gekke vorm en kan hij niet op de gewone bagage band. Nou prima. Hij is er en daar ben ik blij mee.voor die tijd had ik al door het glas heen gedag gezegd tegen mijn zus, zwager,de kids en mijn mama.

Ik zet mijn tas op een karretje en ga naar ze toe. Kodai komt op me af met bloemen en een knuffel. Dan knuffel ik mijn mama, Ilango, mijn zus en zwager. Dan gaan we samen wat eten voordat we naar Rotterdam rijden. Inmiddels heb ik natuurlijk gehoord dat het daar groot feest is. Na het eten rijden we nasr mijn flatje. Als ik de trap oploop ben ik best stram. En dan ziet mijn zwager ook kleurverschil op mijn benen en moet lachen. Ja ik ben heel de zomer getekend. Witte voeten, bruine onderbenen. Als alles boven staat gaat de Fam richting Eindhoven en plof ik lekker op mijn bank. Pak wat te drinken en kijk wat TV. Om 10 uur vind ik het wel welletjes en ga ik naar mijn bed. Een onwennig nachtje volgt maar o wat ligt mijn bedje lekker.

Nu nog twee dagen bijkomen voordat we weer gaan werken.


Dit was het dan. 9 weken shikoku Japan. 9weken om nooit te vergeten.9 weken die voor altijd in mijn hart zit gesloten.


Bedankt dat jullie me hebben gevolgd, hebben gereageerd op mijn blog. Ook dat heeft me erg goed gedaan.


Veel liefs,


Nanja

Reacties

Reacties

Diana

Dank je wel voor het delen van je belevenissen.
Wij hebben nog een klein weekje.
Maar ik weet precies hoe onwennig jij je voelt. :)

Niels

Welkom terug en geniet van jouw 2dgn vrij!
Ook dank voor jouw unieke schrijfwijze van jouw 9 super weken uit Japan???????? En t meegenieten van de vele stapjes en momentjes aldaar.

Chris Visman

Welkom thuis. Bedankt voor je inspirerende verhalen de afgelopen tijd. Ik ga ze missen. Kom nog even bij voor je weer mag gaan werken. Bedankt.

Esther

Welkom thuis Nanja ik heb heerlijk genoten van je verhalen dus dat word afkicken zal ze zeker missen

Sabine

WELKOM THUIS!!!! En wat een geweldige ervaring heb jij achter de rug, iets om je leven lang te koesteren, en wie weet al weer stiekem plannen maken voor een volgende keer ;) Ga je verhalen missen. Tot snel! xxxx

Erica

Welkom thuis,9 weken met een machtige herinnering,pakt niemand je meer af. Geniet nog van je vrije dagen

Dorien

Super om je reis te kunnen volgen. Ik hoor vast meer op het werk.

Wil

Welkom thuis kanjer want dat ben je echt. Deze bijzondere reis heb je toch mooi volbracht. Dank voor al je bijzondere verhalen.

Anja

Wat goed van je dat je dit gegaan hebt! En dank je wel voor het delen van al je avonturen, emoties en foto's. Ik heb ervan genoten.
Succes weer met wennen en werken.
Hartelijke groet,
Anja

Kees en Nelly

Hoi Nanja, fijn dat je weer gezond en wel thuis bent.
We zullen je verhalen wel missen, maar we spreken elkaar vast gauw ergens in didge land.

jan

Hi nanja veilig geland terug in Nederland bedankt voor je mooie verhalen ik vond het leuk om je te volgen ga je vast ergens tegen komen ik ga in ieder geval 24 mei weer een didge maken op de hodenpijl

Chris en Hanny

Suc9 en thx
Of harrykatoo

Boukje

Zelfs de laatste etappe van je reis beschrijf je als speciaal .. Heb genoten van al jouw blogs! Daardoor de reis op afstand zo fijn kunnen volgen!

Elly

Goeie vlucht was het zeker! Niks te klagen bij Finair hè.
Ik ben 10 dagen na jou thuis gekomen.
Met dezelfde 'vreemde vorm' bagage.
In 2 plastic zakken en veel tape verpakt. Het leek wel er een cello inzat...ze zijn er heel voorzichtig mee om gesprongen.
En daarom op Schiphol apart gehouden en als eerste van de band!

Jij inmiddels al weer aan het werk. Gaat t goed?
En ik moet nog 'echt landen' qua geest en ziel...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!