henro-san-nanja.reismee.nl

Niet fit

Als ik om 8 uur wakker wordt voel ik me niet heel fit. Beetje last van mijn maag buik rommelt wat. Eerst maar even douchen heb namelijk een aardig programma staan op mijn lijstje. Ik ga toch op pad en zie onderweg wel. Eerst wat eten halen bij de supermarkt. En dan loop ik door naar tempel 76. Een ruime tempel. Ik zit er na mijn rituelen een half uurtje en eet daar mijn boterham op. Mijn benen willen niet zo maar kom op we gaan gewoon door. Ik wissel wel even mijn shirt om naar korte mauw voordat ik verder ga naar tempel 77. De route naar de volgende tempel is redelijk recht toe recht aan. Door een rustige woonwijk. Een paar honderd meter voor tempel 77 wordt ik geroepen. Ohenro-san, ohenro-san. Ik kijk om me heen en ik ben de enige. Er komen twee mannen naar me toe met een klein kadootje. Te schattig. Ik vraag of ik ze op de foto mag zetten en geef ze mijn naamslip. Dat vinden de mannen leuk. Ik bedank ze en loop door net voor tempel 77 zit een winkeltje. Met henrospullen. Ik ga er even kijken en vind er sokken die ik graag wilde hebben. En ik koop er kaarsjes. Als ik heb afgerekend staat er een kopje warme thee voor me klaar. Heerlijk. Hier had ik naar verlangt onderweg. Bij tempel 77 zit ik ook een poosje, totdat ik wordt lastig gevallen door duiven. Als ze zo rond me fladderen en lopen wordt ik licht panisch en sta dus maar op. Dan de vraag wat ga ik doen. Zet ik mijn loop tocht voort of pak ik de trein. Ik denk dat ik nog wel 7 km kan lopen dus dat ga ik doen. Onderweg eet ik wat. Het is ook weer een lange weg. Nu langs een wat drukke weg maar ook met wat winkeltjes. Ik vind allemaal best vandaag. Ik weet een ding mijn schema pas ik aan. Onderweg kom ik bij wegwerkzaamheden. Hier hebben ze nog eens leuke pionnen/hekken om het af te zetten. Ik zal een foto plaatsen. Als ik bijna bij de tempel ben loop ik verkeerd. Iets te ver. Dus ik loop terug en kom een vader met een klein meisje tegen ik zeg ze goedendag en geef het kleine meisje een high five. Gaat dat meisjes toch dansen van plezier. Haha vader en ik lachen er hard om. Ik loop verder en wordt wel weer beloond vind ik. Een rustige nette met aardig wat beelden tempel. Daar wordt ik altijd blij van. Ik doe eerst mijn ritueel en dan ga ik lekker op een stoeltje zitten. Het is vandaag rustig met henro's. Onderweg niet een tegen gekomen en in de tempels een paar koppels. Zo ook in deze laatste. Er komt een jong stel naar boven. Jongen op en top henro meisje totaal niet. Is ook bezig met andere dingen. Ik moet er om lachen. Toch is het mooi dat ze dit samen doen ook al hoeft het voor haar niet zo. Dan komt er een buitenlandse man. Geen flauw idee waar hij vandaan kwam vergeten te vragen. Tis een man boven de 60 maar beetje hippy figuur. Hij geeft af op de Japanners aan de ene kant en aan de andere kant doen ze alles goed. Ik luister maar niet echt. Die man boeit me totaal niet. Hij vind zichzelf wel heel belangrijk. Als hij weggaat komt de vrouw van het stempelhokje naar me toe. Geeft me wat te drinken en zegt pfff wat een man. Haha ik knik en bedank haar voor het drinken. Dan kijk ik op mijn klokje drie uur geweest. Ik ga richting de trein. Ik heb de trein net iets voor 4. Ik hoef dit keer niet over te stappen. Wel blijven we even zo'n 10 min op het station staan. Het volgende station moet ik er uit. Dan nog stukje wandelen en dan ben ik weer bij mijn hotel.

Ik voel me wel iets beter dan vanmorgen maar nog steeds niet fit. Voor morgen had ik een aardig tochtje op de planning maar ga eerst eens kijken hoe ik me voel.vandaag toch nog wel kleine 18 km gelopen.

Onderweg koop ik ook nog soort van cup a soup. Even mijn zouten aanvullen.


Groeten,


Nanja

Reacties

Reacties

Sabine

Hey Nanja, pittig tochtje achter de rug, 18 km is niet niks. Zo mooi om te lezen wat een mensenkennis je hebt, en aanvoelt of iemand wel of juist niet prettig is. En dan bevestigd het vrouwtje bij het stempelhokje het ook nog eens, te grappig voor woorden. Vind het gaaf dat je zo bij je eigen gevoel blijft, heel knap. Lekker chillen nu en morgen weer een mooie dag. Knuffel van mij xxx

jan

Kom op he de laatste loodjes wegen het zwaarst doe rustig aan

Boukje

Beetje late reactie, maar ja, het was Koningsdag. Wat heb je ver gelopen, ondanks dat je je niet fit voelde. Luister naar jezelf en je lijf, dat doe je al de hele route, dus komt vast goed ...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!