henro-san-nanja.reismee.nl

Kijken kijken weinig kopen

Ja ik heb vrij af vandaag. Beetje gek. Ik ga ook echt rustig aan doen. Beetje door de stad struinen. Geen musea, kastelen of tempels nee gewoon winkeltjes.

Ik wordt om 6 uur wakker van de mensen op de tennisbaan naast mijn hostel. Tis 6uur en dan al een baan bezet. Om half 7 start de tweede baan ook. Ik kijk even maar besluit dan nog even lekker te gaan liggen. Ik Dommel wat weg. Als ik even voor 9 wakker wordt denk ik shit ik heb Elly en Jaap gemist en geen gedag gezegd. Ik doe langzaam aan verder en rond kwart voor tien ga ik mijn kamer af. En wie kom ik tegen Elly. O wat fijn om haar en Jaap nog even te zien. Elly geeft me nog wat mooie tips een osettai en dan gaan we samen naar beneden. Jaap staat al met smart te wachten die wil op pad. Na nog een foto te hebben genomen scheiden onze wegen. We gaan beide onze weg, ons pad vervolgen. Mooi geniet er nog van Elly en Jaap.

Ik neem de tram naar het station. En vanaf daar ga ik heerlijk dwalen. Ik loop door straatjes met kleine winkeltjes. Ik loop door straten met alleen hoge gebouwen maar ik doe het lekker rustig aan en geniet ervan. Dan kom ik bij een park. Daar wandel ik ook doorheen wat een genot. Zo simpel maar zo fijn. De kersenbloesem is hier echt vol. Zo gaaf. Dan ga ik twijfelen. Zal ik toch de heuvel op gaan voor het kasteel. Nee nanja. Je plan was benen rust en geen gekke dingen. Ik loop door en kom uiteindelijk bij Starbucks uit. Tijd voor een heerlijke grote Camille thee. Ik zit achter in de zaak uit zicht uit de drukte. Pfffff dit is bijkomen. Wat een genot. Ik surf wat op internet en doe ook niks.

Dan zie ik aan de overkant een overdekte winkelstraat. Zo die is voor mij. En hij is lang?!! Veel verschillende winkeltjes. Groente en fruit wordt verkocht midden in.

Zo zijn er ook gokhallen, spelletjes hallen, drogisterijen, een thee winkel, verschillende kleding winkeltjes, schoenenwinkel. Ik ga voor de grap een schoenenwinkel binnen. Zie wel echt een paar leuke Stappers. Als ik daar bij staat komt er iemand naar me toe en wil mijn voet opmeten. Als ze dan naar beneden kijkt en mijn voeten in die wandelschoenen ziet dan wordt het helemaal niks. Ze moet eigenlijk lachen maar blijft beleefd. Dan ga ik lachen en doet ze wel mee. Ik verlaat de winkel met een lach maar zonder schoenen. Jammer maar helaas. Ik loop door en dan gaat de overdekte winkelstraat de hoek om. Ook weer lang en ook die loop ik uit. En waar kom ik uit op het station. Te grappig. Ik schiet een ander straatje in en als ik de hoek omloop zie ik een Indiaas eetzaakje. Zo dat wordt mijn lunch. Het is echt voortreffelijk. En zit prop vol en dat alles voor 840 yen. Zo'n €7,-.dan hobbel ik nog even door en ga uiteindelijk naar de tram. Dan zie ik een massage salon. Ik ga hem binnen. Ik krijg een massage van drie kwartier. Tis meer een ontspanningsruimte massage dan dat het iets met mijn spieren doet maar o zo lekker. Dan nu toch maar naar de tram. Ik pak tram 5 en daar stappen een aantal blijkt Maleisische mensen in. Ze willen weten wat ik hier doe en vragen mij nog tips voor de stad. Ik beveel ze tempel 51 aan al heb ik hem zelf nog niet gezien. Maar uit de verhalen is hij geweldig!!!!bij het eindpunt nemen we afscheid. Ik hobbel op mijn gemak terug de hobbel op en kom lekker bij mijn slaapplaats. En nu nu lekker onderuit beetje TV kijken wat schrijven misschien en dan lekker tukken.

En morgen ik weet het nog niet. Waarschijnlijk terug naar 48 en dan deze kant op.


Het is gek. Deze dag had geen doel en vind ik moeilijker dan de andere dagen. Ik heb genoten hoor!! Maar voelt zo.


Groeten,


Nanja

Reacties

Reacties

Boukje

Zonder doel genieten .. uitdaging; maar wel gelukt. Petje af!

Nanette

Geen doel? Uitrusten is ook een doel. En goed geluncht! Een geslaagde dag dus

Arianne

Je doel was: even rust...en je hebt genoten. Dus prima gelukt! Knap om een pas op de plaats te maken. Daar heb je straks weer profijt van.

jan

Alles wat je doet en onderneem op deze reis heeft een doel leef en geniet van het moment de toekomst wordt ook een moment

Chris en Hanny

Hoi

Waar zit je hier? Welke stad?

Nanja

Matsuyama

Sabine

Fijn dat je zo genoten hebt :)

L-M

een dagje te laat gelezen, hahahaha de actie van schonewinkel dat is zo nanja. hahaha had graag met je me gelachen.

Elly

Zo doe je dat in Matsuyama!
En als je je voeten nog wat wilt sparen: er gaat ook een rope way naar het kasteel daarboven. De straat naast Starbucks in lopen. Kom je er vanzelf. Ook prachtig park en bloesem. En gezellig met uitzicht op terras en eettentje.
Tanoshinde!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!