henro-san-nanja.reismee.nl

Saai met regen

Nanja en slapen blijft een moeilijk punt. Zo ook vannacht. Ik had een prima onderkomen. Was er alleen dus kon er een extra deken bij gooien dus koud had ik het ook niet.

Toch elk uur gezien. Hoe moe ik ook was en soms ben. Je hebt mensen die je ergens neer kan zetten en die dan slapen en je hebt nanja's die al heel hun leven problemen hebben met slapen. En op een andere plek wordt het niet makkelijker.

Maar geen geklaag. Omdat ik een matige nacht had ging ik vroeg op pad. Voor half 7 zetten ik mijn eerste passen buiten de poort van tempel 40. Vandaag geven ze buien op maar voorlopig heb ik nog redelijk blauwe lucht.

Ik heb gisteren nieuw tape gekocht dus vandaag mijn voeten weer ingetaped. Toch fijn gevoel geeft dat wel.

Ik zet er aardig de pas in ook al ben ik echt heel stijf.

Het gaat lekker totdat ik besluit een eerste stop te doen. Ik ga zitten in een hutje en ineens uit het niks een stortbui. Zo denk ik net op tijd. Ik wacht tot het droog wordt en pak mijn tas nog even anders in. Als het droog is loop ik verder. De lucht ziet er dreigend uit maar heeft ook hier en daar een blauwe opening.

Das fijn. Denk ik dan nog. Vind wel wat fris vandaag. En dan beetje onverwacht begint het te kletteren. Voordat ik mijn poncho te pakken had had ik al een aardige bui op mijn kneiter gehad. Shit shit shit. Ik haat regen vandaag. Als ik mijn poncho toch aantrek wordt het droog. Ik loop liever zonder dus besluit dat ook te doen. Das natuurlijk niet het slimste wat ik kon doen. Ik loop langs de grote weg en heb niet veel mogelijkheden om te schuilen. En ja hoor niet veel later begint het weer te druppelen. Het gaat niet hard dus besluit geen poncho aan te doen. Ik loop verder en het enige wat ik tegenkom is een verdwaalde wielrenner en verder voorbij razende auto's, vrachtwagens, bussen en scooters. Saai lopen dus. En na zo moeilijke nacht is het niet echt bevorderlijk. Als er om even 12 weer een bui op mijn hoofd val ben ik het zat. Ik ben nog niet zover als ik wilde zijn en besluit de bus in te gaan. Voor een klein stukje maar het helpt.

Als ik in iwanmatsu aankom ga ik eerst wat eten en dan op zoek naar een slaapplek. Het wordt BH daar krijg ik als ohenro korting van 500 yen. Ze hebben een kamer en ik mag er al gelijk heen. Dan vraagt de mevrouw of ik ook wil wassen. Nou als dat zou kunnen. Ik was mijn kleding en droog het in de droger. Niet alles. Ben als de dood dat sommige dingen krimpen. Dus mijn trui laat ik eruit en een katoenen slobberbroekje ook.

Het komt niet helemaal droog uit de droger maar hang het nog wel even op op mijn kamer. De rest van de middag doe ik rustig aan. Ga straks nog wat eten en lekker badderen. En dan hopen op een geweldige slaap nacht vannacht.


Groeten,


Nanja

Reacties

Reacties

Diana

Die bui hebben we ook gehad ;)

jan

Ja je zal het zelf moeten maken het animatie team laat het afweten kop op als je van die saaie en natte dagen hebt

Grijze Boukje

Heeft je bericht van vandaag in Heerenveen gelezen! Goede reis en groetjes van Grijze Boukje

Flory

Jammer dat je niet lekker door slaapt!
Goed bezig "Dekker"!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!