henro-san-nanja.reismee.nl

Relax dagje

Vandaag een relax dagje.


Om even na negen vertrek ik uit mijn hotel. Nadat ik een klein kadootje heb gehad. Eetstokjes, een button en een doekje. Spullen allemaal netjes in de tassen stok in mijn koker. Ik loop een klein stukje naar de taxi. Die vraag ik naar mijn volgende hotel te gaan. Daar arriveer ik dan voor 10. Inchecken is pas vanaf 3 maar als ik mijn spullen alvast af kan gooien is het mooi.

Bij de receptie vragen ze de gebruikelijke dingen. Naam, adres telefoonnummer, paspoort. Ik betaal gelijk en krijg dan al gelijk de sleutel van mijn kamer. He zeg ik kan ik al naar mijn kamer. Het meisje knikt. En zegt dan. Jij ben henro toch. Niet te missen aan de hoed op mijn tas. Ik zeg dat ik hem heb afgerond. Ze feliciteerd me. En zegt je verdiend je kamer nu al. En lacht. Leuk toch. Als ik boven kom op de vierde etage ga ik op zoek naar mijn kamer. En ja hoor weer in de hoek. Het is een mooie grote kamer. Met fantastische bedden. Ik zet mijn spullen neer en ga aan de wandel. Heerlijk. Het zonnetje schijnt en is zo'n 23 graden. Ik loop eerst een stukje langs het water en ga dan door kleine straatjes. Ik voel me alleen op de wereld. Kom niemand tegen. Zalig. Waar ik loop heb geen idee. Geen kaart erbij gewoon lekker wandelen en mocht ik straks de weg niet meer kunnen vinden is er vast iemand die me kan helpen. Na twee uur kom ik op een bekend stuk. Tijd voor wat te drinken en wat te happen. Ik ga een supermarkt binnen koop een broodje en wat te drinken en drink en eet het buiten op. Even later loop ik langs een Starbucks. Ik neem een koffie caramel frappe. Zalig. Nu het nog vakantie is mag het van mezelf. Dan kom ik bij een schoenen winkel. Ik kijk wat rond en zie echt hele leuke slippers. Ik ga ze passen. Helaas bovenop te smal. Of mijn voet is gewoon te breed. Niks aan te doen. Ik zet ze terug en ga verder wandelen. He een grote 100 yen winkel. Ook daar ga ik naar binnen. Ze hebben er van alles. Van pannelap tot pennen. Ik koop er een pasjeshouder en een sudoku boekje. mijn pasjeshouder is stuk dus komt goed uit. Nog een 20 min stappen en ik ben weer bij mijn hotel. Toch zo'n 18 km gehobbeld vandaag. . Ik zet mijn spullen op mijn kamer doe een kleine powernap en dan weer naar buiten. Ik zit aan de haven dus ga lekker bootjes kijken. En om de hoek zit een bowlingbaan. Daar ga ik straks ook even kijken. Het einde van mijn tijd in Japan komt nu echt in zicht.


Groeten,


Nanja

Reacties

Reacties

Nanette

Wel fijn om nog ff te relaxen toch! Straks gaat het gewone leven weer beginnen.

jan

Geniet ze

Sabine

Even een dagje gemist, was druk hier, maar gelukkig weer leuke verhalen gelezen van je gisteren en vandaag. Geniet nog meissie, gaaf hoe je in een bepaalde flow zit, puur vertrouwend op jezelf. Geweldig. Laat het allemaal nog maar lekker op je inwerken. xxx

Boukje

Rustgevend bootjes, havens. Ik was hele dag met mn mama en tante aan het varen, heerlijk, je kunt niets dan genieten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!