henro-san-nanja.reismee.nl

Park en museum

Vanmorgen wordt ik wakker van de telefoon die gaat op mijn kamer. Met de vraag of alles goed is en of ik koffie wil. Het is kwart over negen en ze hadden me nog niet gezien. erg aardig maar ik sla de koffie af. Even rustig wakker worden. Rond tien uur ben ik toch gewassen en gladgestreken en ga ik op pad. Eerst tijd voor mijn vaste ochtend ritueel de laatste dagen. Kopje thee. Dan ga ik naar tokushima park. Vlak bij het station. Ik wandel er op mijn gemak heen. In het park loop ik op mijn gemak rond en kies uiteindelijk een plaatsje aan het water. En kijk naar de schildpadden die af en toe een duik nemen en daarna weer heerlijk in het zonnetje gaan genieten op een steen.

Het is wat vochtig vandaag. Het regent niet maar hoge luchtvochtigheid. Nadat ik een poosje in de zon heb gezeten ga ik naar het museum. Het is niet heel groot maar wat er staat is mooi. Een van de pronkstukken is een schip van de awa navy. Daarna ga ik naar de tuin. Het is er erg rustig wat ik erg fijn vind. Ik loop een pad over grote stenen en stenen bruggetjes. Dan zoek ik weer een bankje en geniet van de vogels die in de bomen zitten tegen de rotswand. Het is een heus koor. Hard gaan ze te keer. Het lijkt wel of ze elkaar willen overtreffen. Het is me wat.

Dan valt mijn oog op een groepje mieren. Ze dragen zandkorrels en een takje. Werken dus hard. Grappig ik krijg een vraag in me op waar ik eigenlijk om moet lachen. Ik vraag me af zouden mieren ook wel eens een dag vrij hebben. En ze gewoon beetje kunnen chillen en shoppen.

Geen zorgen ik wordt niet gek. Na dat ik in de tuin ben geweest loop io richting wat eettentjes. Het wordt weer Indiaas. Even wat anders en erg lekker. Ik neem chicken curry met garlic naan en een mango lassie. Ik Smul er echt van. Het is inmiddels bijna 15.00. Ik ga nog een theetje drinken en dan ga ik badderen in de onsen. Het kan toch niet zo zijn dat ik mijn laatste onsen bezoek al achter de rug heb. Ik badder heerlijk. Zalig dat warme water. En o wat ga ik dat missen in Nederland. Misschien zit er een bezoekje aan een andere onsen deze week nog in. Na mijn onsen bezoek is het inmiddels ruim kwart voor 6. Dus ik ga naar een tentje waar ik een pizza scoorde om mee te nemen. Ik heb hier ook een domino's en een pizza hut gezien. Maar dit is een klein hip tentje. Hebben niet altijd alles wat ze op de kaart hebben. Ik moet er wel om lachen. Als het klaar is loop ik naar mijn hotel hier om de hoek zowat. Eerst eten en dan mijn spulletjes alvast sorteren. Ook moet ik nog ergens nog een was je draaien. Dat komt vast goed.


Ik moet nog een klein dingetje met jullie delen. Jullie moeten wel beloven niet te lachen. Een paar dagen terug was mijn Deo op. Die had ik hier gekocht dus ik naar de winkel. Koop een op het oog hetzelfde spuitbusje. Ik kom buiten en denk gelijk FF lekker deoen. Dan gebeurt het. Ik plak. Wat blijkt. Is het geen Deo wat ik gekocht heb maar haarlak. Gelukkig was ik om de hoek van mijn hotel en ben me gelijk gaan douchen. De dag erna de goede Deo gekocht. Haha. En wat blijkt de flesjes stonden naast elkaar. Heb gewoon de verkeerde gepakt.

Ik moest er trouwens wel kostelijk om lachen.


Groeten,


Nanja

Reacties

Reacties

Flory

Je gaat zeker de onsen missen! en veel meer. Grappig de DEO! HI!

jan

Je zal het daar als je terug bent zeker gaan missen en die haarlak moest ik toch wel om lachen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!