henro-san-nanja.reismee.nl

Zwerven door de stad

Gisteravond nog een beetje in de stad rondgehobbeld en wat gegeten in een hip tentje. Daarna naar mijn hotel en gaan bedenken wat ik vandaag eens zou gaan doen. Ik heb een email gestuurd naar iemand die shakuhachi's maakt of ik langs mocht komen. Helaas is de man in Amerika. Dus dat ging niet door. Hij stuurde vannacht een mail naar mij terug. Oke dan maar flink stuk wandelen. Richting de laagste berg van Japan. Via het culture park. Toen ik bij het museum aankwam was het nog dicht. Eigenlijk maar goed ook want het is prachtig weer. Ik loop op mijn gemak je door. Waarheen geen flauw idee. Ik kies mijn straatjes op gevoel en waar ik dan uitkomt maakt me eigenlijk niet zo uit. Onderweg kom ik niet heel veel mensen tegen maar de mensen die ik tegenkom vragen allemaal waar ik vandaan kom en of ik henro ben. Als ik zeg dat ik ben gefinisht klappen ze allemaal en geven me een brede glimlach. Zo mooi, zo fijn. Dan kom ik bij een tweedehands winkeltje. Beetje neuzen en dan valt mijn oog op een shakuhachi. Ik kijk ernaar en er zit helaas een barst in. Dan ligt er nog een maar die is van plastic. Dat ist ook niet. Jammer. Dan hobbel ik lekker verder. Ik kom uit op de straat waar ik mijn Starbucks maatje heb ontmoet. Ook daar veel grotere winkels. Ik ga er een paar binnen. En koop er ook nog wat. Een mooie nieuwe rugtas voor mijn handbagage. Dan loop ik de dierenwinkel binnen. Veel aquarium spullen en vissen hebben ze. Wat vogels en knaagdieren. Als ik de tweede verdieping op loop zitten daar hondjes. Dat vind ik wel sneu moet ik zeggen. Ik blijf er niet te lang. Als ik de volgende winkel in ga moet ik keihard lachen. Tis een kleding zaak voor mannen en vrouwen. Maar ze hebben daar alleen 3delige pakken en mantelpakjes voor de dames. Nou daar zie ik mezelf echt niet in lopen. Dus hups weer naar buiten. Dan wordt tijd voor kopje thee. Ik zit bij het raam en kijk wat naar buiten.

Op de weg is het echt heel druk. Nadat mijn kopje thee op is wordt het tijd om weer te gaan. Ik ga richting mijn hotel. Even spullen wegbrengen en beetje chillen.

Het is inmiddels bijna 4 uur en dan besluit ik nog naar de kabelbaan te gaan. Daar spreek ik met wat Japanners. Als we boven zijn heb je uitzicht over heel de stad en verder. Gaaf. Ik blijf er zeker een uur. Ik wordt aangesproken door een Japanse man. Hij vraagt waar ik vandaan kom. Als ik zeg Nederland zegt hij al meer Nederlanders te zijn tegen gekomen. En vraagt mij hoe dat kan. Als ik zeg dat de meeste voor de 88 tempel tocht komen kijkt hij me verbaasd aan. Dan vertel ik dat ik net klaar ben. Nee zegt hij. Dan wil hij op de foto en zegt tegen iedereen die langs loopt dat ik de tocht heb volbracht. Haha ik moet er wel om lachen. Zeker bij de jonge garde veel ontzag. De oude garde wil weten waarom ik het heb gedaan. Te leuk.

Na een uur ga ik weer naar beneden. En ga nog heerlijk door de stad heen. Kleine straatjes. Ik loop langs eettentjes, groenteboertjes, bakker, pub enz. Maar ik heb al plan voor het eten. Naast mijn hotel zit een afhaalzaakje. Je kan er schotels bestellen. En dat staat uitgestald in vitrine dus je kan het aanwijzen. Wat in de vitrine staat is van plastic. Als ik daar ben bestel ik iets met vlees. En neem het mee naar mijn kamer. Het smaakt echt zalig. Goede maaltijd. Nu ist tijd voor mijn blog en dan ga ik wat TV kijken. En morgen. Nog geen idee.

Vandaag zo alles bij elkaar bijna 25 km gelopen.


Groeten,


Nanja

Reacties

Reacties

Arianne

Heerlijk relaxed dagje...met onderdompeling in de Japanse stadscultuur. Veel genietplezier nog!

Elly

Wat dacht je van even gaan kijken naar het dansen? De Awa Odori. In het gebouw waar ook de Kabelbaan is. Elke avond voorstelling. En als je wil kun je meedoen!
Overal in de stad zie je die dansende figuren.
Je kunt ook een dagtochtje maken naar de Naruto Whirlpool.
Veel plezie!

Sabine

Heerlijk dagje zo te lezen en wat een geweldig mooi uitzicht daar boven!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!