henro-san-nanja.reismee.nl

Bezoek aan een schitterende tuin

Mijn laatste dag ik takamatsu. Ik heb afgelopen dagen geprobeerd contact te krijgen met kimie. Een vrouw die ik eerder tegen kwam op mijn reis. Haar oudelijkhuis is hier in takamatsu en misschien konden we elkaar ontmoeten. Dit is helaas niet gelukt. Vandaag niet heel veel op de planning. Ik wil naar ritsuri garden (dat ligt vlak bij mijn hotel en ik wil nog even aan het water zitten.

Als eerste ga ik naar de garden. Het is er al druk als ik aankom. Ik koop een kaartje en krijg een Engelse beschrijving mee. Daar staan twee routes in en nog wat weggetjes die niet op de routes liggen. De tuin is echt mooi. Met bomen van wel 100 jaar oud, vijvers, een kleine waterval, mooie grote vissen en we hebben een strak blauwe lucht. Hoe lekker is dat. Tis zelfs echt warm. 25 graden. Ik dool wat rond in de tuin ga op bankjes zitten die ik tegenkom. Ik luister naar de fluit concerten van de vogels, de kwakende kikkers. Zo leuk om te horen hoe ze elkaar proberen te overtreffen. Qua geluid. Soms loop ik maar 100 meter verder voordat ik weer op een bankje beland. Nu zit ik vlak bij het watervalletje. Ik sluit mijn ogen en hoor nog alleen het geluid van het vallende water. Jemig wat fijn. Ik zit zeker 20 min zo voordat ik weer verder ga. Ik neem de paadjes die rustig zijn. Je hoort kinderen spelen op de achtergrond. Sommige voeren de vissen en de duiven. Ze verkopen er speciaal voer voor.

Ik neem door heel de tuin foto's maar later kom ik erachter dat mijn telefoon niet alle foto's heeft geladen maar dan ben ik er al weg. Maar ik heb zeker een paar mooie en de rest zit gefotografeerd in mijn hoofd. Na 4 uurtjes verlaat ik de tuin nadat ik nog een kleine blog heb gemaakt voor mijn neefjes en voor een dochter van een lieve vriendin.

Dan ga ik via de winkelstraat richting de ferry plaats. Als ik langs de Starbucks loop vind ik het tijd voor een koffie caramel frappè. Hij smaakt goed. Dit is de enige wijze waarop ik koffie lekker vind. Ik stuur mijn vlog door naar mijn zus en vriendin zodat die ze aan de kids kunnen laten zien. En kijk wat nieuws.ik kom er ook achter dat niet alle foto's goed op mijn telefoon zijn gekomen. Heel even twijfel ik zal ik terug gaan. Maar waarom. Ik heb foto's, ik had een geweldige morgen en het zit in mijn hoofd. Nee ik doe het niet.

Dan ga ik naar de aanlegplaats voor de ferry. Het is er heerlijk in het zonnetje. Ik kijk wat bootjes en ga daarna beginnen aan mijn blog. Het is een komen en gaan van de boten en elke keer als er een komt of weggaat stop ik met typen om te kijken. En dan uit het niks steekt er een aardig briesje op en komen er meer wolken in de lucht. Zullen de voorspellingen voor morgen waarheid worden denk ik dan. We gaan het zien. Het zonnetje schijnt nog wel en ik blijf zo lang mogelijk zitten. Om even voor 4 loop ik naar de trein. Even makkelijk doen. De lucht ziet er dreigend uit en wil vandaag wel droog blijven. Als ik op mijn station uitstap rijdt er net een bus vol schooljongens langs. Ze kijken me aan draaien zich om en gaan praten met elkaar. Als ze weer kijken zwaai io uitbundig met een grote glimlach op mijn gezicht. De jongens roepen hard door het open raam gedag. Dan rijden ze verder. Als ik om kijk kijken zij ook nog naar mij. En ik zwaai nog een keer uitbundig. Vandaag was het druk in de stad. En ik had idee dat ik de enige buitenlander was. Totaal niet erg. Als ik bij mijn hotel kom ga ik eerst nog even naar het bakkertje koop er wat lekkere brood dingen en daarna ga ik naar mijn kamer. Mijn tas alvast weer inpakken voor morgen.

Ook moet ik verzinnen of ik nog een plu ga scoren. Ze geven buien op en mijn vorige plu heb ik ergens achter gelaten voor iemand die hem nodig had. Ik had hem ook maar gekregen. Of ga ik in mijn poncho lopen. Heb nog even om er over na te denken.


Ik weet dat vandaag 4 mei is dus ik ben vandaag ook twee minuten stil om 8 uur.




Groeten,


Nanja

Reacties

Reacties

Boukje

Een mooie tuin, bootjes en zwaaiende kids .. én weer een mooie dag!

Sabine

" mijn vorige plu heb ik ergens achter gelaten voor iemand die hem nodig had. Ik had hem ook maar gekregen" Mooie filosofie

"Als ze weer kijken zwaai io uitbundig met een grote glimlach op mijn gezicht. De jongens roepen hard door het open raam gedag" Wat je geeft krijg je terug.

Als ik deze dingen lees kan ik alleen maar bewondering hebben voor de innerlijke rust die je hebt en ook uitstraalt naar andere, en wat geef je mooie dingen en krijg je mooie dingen terug deze reis. Jouw reis inspireert mij en ik mag nog veel leren zie ik wel. Lieve Nanja wat ben jij gegroeid als mens en wat ben ik oprecht blij dat deze reis je zoveel moois geeft. Dikke knuffel van mij x

Flory

Lieve "Blub",
Zo mooi......je plu....., als we zo kunnen doorgeven wat we niet nodig hebt en een andere wel, dan komt vanzelf wel weer op je pad een ander plu....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!