henro-san-nanja.reismee.nl

Tempel 65

Kwart voor vier. Mijn huisje voor vannacht staat. Ik kan nog even in de zon en dan vroeg proberen te slapen.


Mijn dag begint goed. Ik heb lekker geslapen en neem als ontbijt curry noodles en yoghurt. Ik ben niet zo van de vroege dus ik vertrek om kwart voor negen uit mijn hotel. Vanaf meet aan gaat het licht omhoog. Goed te doen dat wel. Ik probeer op het juiste pad te komen vanaf mijn hotel en dat lukt aardig. Een aardige man wijst me ondanks dat ik de weg wist nogmaals de weg. Mijn benen en voeten voelen goed dus laat die klim maar komen. Nou die klim kwam er en wat ging ik stuk. Toen ik het bos in sloeg was het heerlijk. Zo mooi. Die bomen en planten. De insecten. Toen had ik daar nog oog voor. Even later was het vooral nasr adem happen en mijn benen losschudden. De weg naar tempel 65 is echt mooi. Ik kom een japanner tegen en die doet alsof het niks is. Hups hups hups en weg is tie. Oke hij is twee keer zo licht als ik maar zeker ook twee keer zo oud. Ik pif en steun een beetje maar ga toch op een langzaam tempo door. Dan komt er een Zwitser nasr beneden. Ik vraag of het nog ver is. Hij zegt 20 min ongeveer. Nou ik tel daar voor mezelf zeker 20 bij op. Oke. Ik groet hem en ga verder. Af en toe neem ik slok sportdrank ik verlies zoveel vocht. Maar drinken moet maar vind ik eigenlijk niet fijn. Ook bind ik een handdoekje om mijn hoofd. Dit id de eerste keer dat ik het doe maar dat zwdet gutst echt over mijn gezicht. Mijn bril verdwijnt ook in mijn tas. Gelukkig kan ik zonder nog aardig kijken. Als RR een stuk met stenen komt verklaar ik dat tot hel. Maar achteraf ging het best aardig dat omhoog gaan. Uiteindelijk kom ik op een wat vlakker stuk zo dekker dit was zwaar maar lekker. (Lekker moet goed zijn maar dit klonk leuker). Dan zie ik de weg. Yes. Nog een klein stukje. Ik vervoek de zwaarte van mijn rugzak. Stom eigenlijk want gewicht van mijn rugzak zat begin van de reis nog aan mijn lijf. Mijn rugzak is inmiddels met alle aankopen 12 kg dus dan weten jullie genoeg. Als ik bij de tempel aankom moet ik eerst een trap omhoog. Puffend kijk ik naar boven. Heb ik niet al genoeg gedaan voor vandaag. Haha. Ik trek wat cola uit de automaat. Dat heb ik wel verdiend en ga de trappen op. Ik word beloond. Wat een fijne tempel ook weer. Geen een tree is gelijk en de meeste hoger dan de gemiddelde tree in Nederland. Als ik boven ben zoek ik een plekje om te zitten en drink ineen keer mijn cola op. Dan nog een fles water en wat brood. De heren die er zitten kijken me verbaasd aan als ik mijn fles ga vullen en die ook nog leeg drink. Ook wissel ik mijn shirt. Dit is echt te ranzig zo nat. De heren moeten lachen. Ik probeer gewoon goed voor mezelf te zorgen. Dan kom ik een bekende tegen. Een man waarmee ik heb gekletst tijdens het eten bij mijn overnachting in tempel 58. De andere heren vragen hem het hemd van het lijf over mij. Hij moet lachen en kijkt mij aan. En zegt dan. Ze hebben diep respect voor je dat jr dit alleen doet. Ik dank hem. Als ik mijn rituelen ga doen gaan de heren zich klaarmaken om verder te gaan. Ze slapen vlak voor de klim naar 66 in een minshouku. De man vraagt waar ik slaap. Ik zeg in mijn tent maar waar weet ik nog niet. Hij verklaart me voor gek en vraagt of hij voor mij moet bellen of er nog plaats vrij is. Ik dank hem voor het aanbod masr sla af. Dat is nog ongv 15 km lopen vanaf 65. Ik weet niet of ik daar wel zin en puf voor heb. Ik groet alle heren en schud ze de hand. Dat vinden ze geweldig. Haha. Ik ga mijn rituelen doen en wat foto's maken. Ga nog even in de zon zitten en sla nog een fles water achterover. Dan ga ik op mijn gemak verder. Trappen weer af. Nog wat drinken kopen en hups. Het eerste stuk gast wat vlak. Of langzaam naar beneden of een stukje omhoog. Ik loop op asfalt weg dat ons van de berg afleid. Masr wel tussen de bomen. Af en toe een stukje vrij en dan schitterend uitzicht over de stad. Kadootjes. Ook de uitzichten op de omliggende bergen zijn mooi. De bomen hebben allen een andere kleur groen. Je zou er uren nasr kijken. Dan loop ik een soort van dorpje of wat huisjes langs fd weg binnen. Ook wel weer gezellig. Ik groet de eerste mensen sinds 5 km die ik tegenkom. Oke ik moet wel verzinnen waar ik ongeveer wil uitkomen. Ik zie een rusthut op mijn kaart en dat is mijn doel. De rusthut is aan de grote weg. Als ik al even op de grote weg loop zie ik een vrij nieuw hout gebouwtje. Dat moet het zijn denk ik. Ik loop erheen maar nee dit is het niet. Er komt een klein autootje aan en ik vraag hem of dit de rusthut is. Nee die is verderop. Shit ik was wel toe aan een stop. Oke dan tas weer op en verder. Niet veel later stopt de man voor mij met zijn auto. Twee ijsjes geeft hij aan mij. Een zoetebonen ijsje. En een chocolade ijsje. Nou op her goede moment. Thnx. Dan na tijdje lopen zie ik de hut. Hij is wat hoger dan de andere. Als ik er aankom en trapje op ga zie ik de perfecte plek voor mijn tent. In de hut dus. Ik besluit hem gelijk op te zetten en ook mijn luchtbed op te blazen. Zo ik ben klaar voor de nacht.nog even van de zon genieten zolang het kan en dan mijn tentje in. In mijn rugzak heb ik nog wat eten en heb ook nog wat te drinken. Dus geen zorgen. Een wc is er niet maar daarover ook geen zorgen ik heb zo mijn trucjes.


Groeten,


Nanja

Reacties

Reacties

L-M

WOW, je bent een topper! als je de bergen missed moet je heel vaak na oostenrijk komen, wij regeln een paar pittige wandelingen voor jou :*

Chris en Hanny

Respect

Wil

Ha ha ik vroeg me al af staan er overal dan toiletten ?
Tja je weet het zo blond he ????
Geweldig Nanja wat jij uithaalt. Ongelofelijk knap en ja al die kadootjes die je onderweg ziet (en dat is veel) wegen gelukkig niets. Anders zou je zo langzamerhand een aanhangwagen nodig hebben.
Super meis, petje af hoor!
Xxx

Boukje

Slaap maar lekker in je rusthut AKA tentje .. de verschillende kleuren bomen sluiten mooi aan bij de video, die ik je stuurde via FB; grappig. Thx, weer genoten van je verhaal

Sabine

weer een mooie tocht vandaag meid

jan

Knap hoor

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!