henro-san-nanja.reismee.nl

Rare warme dag

Fijne Pasen!!!

Zo wat doe je dan. Gisteravond nog met familie gebeld. Iedereen was op een feestje had ik ze gelijk allemaal.

Daarna beetje moeilijke nacht. Dus vanmorgen vroeg op op gemak me klaarmaken. Eerst even lang de 7eleven winkel wat eten scoren en dan op pad. Mijn plan is tempel 54 en misschien 55 en dan in imanbara overnachten en liefst twee nachten. Als ik uit de winkel kom ga ik op pad. Ja het verkeerde pad. Ik loop bijna drie uur in de heuvels zonder iemand tegen te komen en heb geen flauw idee waar ik ben. Maar tis mooi groen, lekker rustig. Ik zweet me leeg. Dan besluit ik mijn kleding te wisselen. Gewoon boven op de berg. Op de weg. Haha. Nieuw shirt en nieuwe korte broek. Das fijn weer beetje droog spul aan.

Ik zie vanaf de top waar het stadje is waar ik was maar heb geen flauw idee hoe die weg loopt. Ik denk dan zal ik terug lopen maar doe het niet. Ook deze weg komt waarschijnlijk uit ergens op een punt met een grote weg. Ik vervolg mijn weg en heel langzaam kom ik huisjes tegen. Das een goed teken. Van die echte Japanse huisjes en daarnaast staat dan een modern huis. Echt aparte combi. Dan zie ik auto's rijden op iets wat een grote weg lijkt. Ik loop die kant op en zie dan waar ik ben. Bijna op mijn beginpunt van vanmorgen.

Ik wilde het vandaag rustig aan doen. Mijn voeten vragen erom en dan gebeurt er dit. Ik moet er zelf wel echt keihard om lachen. Ik besluit niet vanaf daar naar tempel 54 te gaan maar ik neem de trein naar imanbari. Beetje grotere stad. Als ik daar aankom ga ik op zoek naar een slaapplaats voor beetje redelijke prijs. Dat lukt alleen kan ik masr 1 nacht blijven. Dan kijk ik morgen wel weer verder. Inchecken is om 15.00. Ik zei geeft niet. Ik ga lekker van de zon genieten en ergens lunchen. Ik hobbel wat rond. Beland in café. Drink daar glaasje sap en ga dan weer de zon in. Ik dwaal wat rond en als ik aan de andere kant van station uitkomt zie ik een onsen. Ga ik erheen of niet. Ik doe het. Goed voor mijn spieren en was toch soort van langzaamaan dag. Op eerste gedeelte na dan. Ik ga de onsen binnen en het is er fijn. Verschillende baden en een bad met een harde jetstream. Die zet ik aan en masseer daarmee mijn heup, bovenbeen en onder rug. Heerlijk en pijnlijk. Als ik het knopje 5x aan heb gezet voor dat been doe ik ook nog 1x mijn andere been en mijn boven rug. Echt echt zalig. Dan ga ik nog in het koude bad. Die Japanse vrouwen zijn bikkels. Die gaan daar gewoon in liggen. Bizar. Dat kan ik niet. Ik sta met mijn voeten en kuiten erin en dan vind ik het wel goed. Dan daarna nog een keer het hele warme bad in. Wat kan ik hier van genieten. Ik ga de gemeente Rotterdam aanschrijven of ze ook niet een onsen kunnen bouwen!

Als ik uit de onsen ben ga ik nog even eten. Zoete aardappel, stukje vlees rijst salade en soep. Ik heb echt honger. Zo gek. Zoveel heb ik in heel mijn vakantie niet gegeten. Haha. Als ik klaar ben ga ik nog even naar de bakker op station. Haal daar lekker brood voor vanavond.

En wat te drinken bij de supermarkt. Dan hups op een bankje in de zon. Nog even. Als het even over drie is loop ik terug naar mijn hotel. Ik had mijn rugtas daar achtergelaten maar de dames van de receptie vroegen of ik hem zelf wilde pakken. Haha. Dan krijg ik mijn sleutel en vraag nog een keer of ze echt geen kamer hebben morgen. Helaas. Dan ga ik naar mijn kamer. Als ik op bed plof val ik zacht. Dit is het lekkerste bed tot nu toe. Wat zal ik lekker slapen!!

Ik ga niet heel veel meer doen vandaag. Ja met mijn benen de lucht in.

Wat een dag was het ook weer. Zo stom om verkeerd te lopen. Zo lekker was het wel maar zo niks van mijn plannen gedaan.

Morgen weer een nieuwe dag!!



Groeten,


Nanja

Reacties

Reacties

Chris

Fijn paasdagen Nanja.

Flory

Hoi Blub, jij ook fijne Pasen.
Fijn dat je zo goed op jezelf past.
Goed idee een onsen in Rotterdam!!!
Je gaat snel, al ruim boven de half van de tempels.
Grote knuffel

Nanette

Gelukkig alles opgelost en kan je met een gerust gevoel weer verder. Slaap lekker!!!!

Boukje

Loop je "verkeerd" en toch de juiste mooie route .. goed gedaan Henro

Niels

Joyeux Paques Nanja!
Ben je echt Niet expres verkeerd gelopen ... in de hoop op wat Europese traditie ... chocolade eitjes vinden ... toch leuk idd dat je wederom iets moois hebt meegemaakt en de gemeente Rdam geniale ideeen geeft????????????, slaap lekker ... hoer tijd voor tigste chocolade eitje (gna gna...)

Niels (ruziënd met T9)....

*hier

jan

Je wordt wel erg relext een striptease op de top van de heuvel ha ha maar wat maakt het uit als je het gevoel hebt alleen op de wereld te zijn op dat moment

Elly

Tip voor morgen: de Shukubo van 58, met onsen! Of hun tsuyado (gratis) Dan mag je ook in hun onsen nadat de betalende gasten geweest zijn!

Arianne

Rotterdamse onsen... ik ben voor!! Mooi verhaal weer, geniet elke dag van je avonturen. Hoop dat je een goede nachtrust hebt en wens je voor morgen weer een bijzondere dag! Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!