henro-san-nanja.reismee.nl

Geen zin en toch mooie dag

Als ik vandaag op sta heb ik niet zoveel zin. Maar ja ik heb besloten hier niet te blijven en mijn volgende slaapplaats al geboekt tis weekend dan weet je maar nooit. Die volgende slaapplaats ligt ong 2,5 km van tempel 54. Dus ruim 20km voor de boeg. En dat voor iemand die geen zin heeft. Ik kan de trein pakken denk ik nog maar kom op nanja. Tis heerlijk weer FF alles bij elkaar rapen en gaan. Als ik eenmaal op gang ben gaat het best aardig. Ik kies ervoor om heel de weg langs zee te lopen dus ook langs de grote weg. De zee is prachtig. Links van mij. En rechts hebben we de bergen. De zon is achterna en de wind ook. Soms een beetje van opzij. En als hij dan af en toe beetje aan wakker dan wordt ik bijna omver geblazen. Haha. Zie je me al gaan met rugtas en al. Ik wel en moet hard lachen. Als ik een tijdje op weg ben kom ik langs een fout leuk Amerikaans tentje. Ik heb zo'n trek in thee. Dus ga er naar binnen. Ik vraag thee en de ober zegt warme thee. Dus ik bevestig. Vraagt hij west je het zeker. Haha ja ik weet het zeker. Dan krijg ik een heerlijk kannetje thee. Ok drink het en bestel er nog een. Dan komt de ober aan met extra glas water met veel ijsklontjes. Haha. Ik vind niets lekkerder om met dit weer warme thee te drinken. Dan vervolg ik mijn weg. Ik ga lekker. Het weer is lekker dus als ik bij een haventje kom neem ik plaats op een bankje van de bushalte en richt mijn gezicht naar de haven. Ik eet wat en drink wat en laat mijnnkleding wat drogen. Dan stopt er een auto. De man gaat naar zijn bootje en de vrouw komt naar mij. Met een klein gevouwen henro van papier. Zo gaaf!!! Ik bedank mevr wel 100x. Erg erg leuk. Even later komt ze terug met chocola en snoepjes. Zo lief!!! Als ze weg gaan zit ik nog en geniet nog even van de haven. Dan besluit ikijn benen even in te smeren voordat ze verbranden. De zon staat er toch op. Dan ga ik verder stappen. Beetje stijfjes in het begin maar dat draait aardig bij. Op een geven moment tutter er een auto en stopt stukje voor mij. Een beetje patser auto. Een zwarte lexus. Als ik langs loop vraagt de chauffeur waar ik heen moet en hij wil me brengen. Maar de chauffeur is beetje rare gast zo voelt het dus ik zeg nee ik ben een lopende henro. En bedank hem voor het aanbod. Niet veel later komt hij voorbij en zie ik hem draaien en de andere kant op gaan. Gelukkig denk ik dan nog. Nog geen 10 min later passeert hij weer en stopt. Net voordat ik langs loop komt er een man uit zijn huis lopen en ik Mask een praatje met hem. Samen lopen we langs de lexus en niet veel later rijd hij weer voorbij. Ik bedank de man. En zeg hem dat ik aanbod had afgewezen en dat hij me beetje volgde. De man zei dat dacht ik al beetje rare gast. De rest van mijn weg heb ik hem trouwens niet meer gezien.

Dan krijg ik het zwaar. Pff ben het zat. Maar moet nog even. Heel langzaam betrekt het ook. Op toch die onweer zoals voorspeld. En ja hoor na 10 min komen de eerste druppels. Ik schuil wat en pak mijn plu. Als ik ong 10 min van mijn slaapplaats ben gaat het los. Ik sprint naar een overkapping van een winkeltje. De dames roepen me binnen. En dan begint een geweldig gesprek. Ze zijn zeer benieuwd naar alles. Zo wil de een graag weten hoe zwaar mijn rugzak is. Ik doe hem af en zij wil hem om doen. Ze krijgt hem amper omhoog en val bijna achterover als ze hem op heeft. De dames moeten hard lachen en maken een foto. Dan vragen ze naar mijn boekje. Wat erin staat enz. Dan vertel ik hun dat alles erin staat. En ook laat ik ze de sutra zien. Ze vragen aan mij of ik die lees. Ja zeg ik twee keer bij elke tempel. Dan last ik ook mijn stempel boek zien. De dames zijn ervan onder de indruk en willen weer foto maken. Ik vind het goed. Als het gesprek beetje ten einde loopt gaat de zon weer schijnen en ik vervolg mijn weg. Heerlijk. Ik zit er namelijk aardig doorheen. Ik zwalk wat naar mijn slaapplaats. Als ik eraan kom komen er zandige mensen nasrvme toe. De een stopt kranten in mijn schoenen voor het drogen de ander vraagt of ik een bed wil of een tatami. Ik kies voor bed. Dan zeggen ze je kan zo on bad Als je wil. Het enige wat ik wil is mijn doorzwete kleding uit en met mijn benen omhoog. En drinken. Heel veel drinken.

Heb ook nog wat minder fijn. Mijn chip van mijn creditcard is los. Durf hem zo niet te gebruiken. Maandag maar even lang een bank kijken of ze me kunnen helpen. En anders wordt het tenten water en droog brood!


Groeten,


Nanja

Reacties

Reacties

jan

Prettige paasdagen

Diana

Je bent net zo trouw met je blog als wij
????????

Nanette

Pffff weer een heel verhaal. Ik ben blij te lezen dat je naar je intuïtie luistert. Rust nu maar lekker uit!

Arianne

Is weer een indrukwekkend verhaal. Een vermoeiende dag...nu maar uitrusten. Chip vastplakken met secondelijm .. xxx

Arianne

Is weer een indrukwekkend verhaal. Een vermoeiende dag...nu maar uitrusten. Chip vastplakken met secondelijm .. xxx

Wil

Heerlijk ff uitwaaien langs de zee en genieten van het uitzicht. Top. Wat ontmoet jij toch veel bijzondere en lieve mensen. Naast die rare kwast dan natuurlijk. En nu ff met je benen omhoog en je rust pakken. Fijne Paasdagen xxx

L-M

<3

Sabine

Mooie dag zo te lezen, en zo goed dat je naar je gevoel luistert, blijven doen he? Xxx

Flory

Trouwens.........gereld met je creditkaart?

Sander

Goed bezig!
Ik hoop dat je cc-kaart gemaakt kan worden :)
Fijn Pasen!x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!