henro-san-nanja.reismee.nl

Heerlijk weer weer

Vandaag begint de dag vroeg. Voor mijn doen dan. Ik lig al wakker vanaf 4 en om 6 uur ga ik mijn spullen pakken. Mijn slaap spullen opruimen en zorgen dat de boel netjes achterblijft. Elly en Jaap hebben een beetje geholpen daar om de boel aan kant te maken dan moet ik daar geen zooitje van maken gelijk. Als ik even voor 7 naar buiten stap ist eerst tijd voor een ontbijt je. In de dichtstbijzijnde winkel koop ik boterhammetjes met ham en yoghurt. Het smaakt prima. Oke ga ik op zoek naar het pad of ga ik richting 53. Het wordt het laatste. Ik ga op pad en zeul mee is het intussen. Ik heb het gevoel dat mijn tas alleen maar zwaarder wordt. En iets eruit gooien nee das voor nu nog zonde. De nachten zijn best fris. Ik loop een beetje op mijn gemak en kijk weer vrij veel om me heen. En dus vergeet ik te letten op de stickers met pijlen. Te grappig. Ik loop uiteindelijk zo'n 4 km om. Maar tis een leuke wandeling. Tijdens mijn ontbijt vanmorgen kwam er iemand naar me toe met een hele zak snoep. Niet 10 snoepjes maar zeker 150. Ik bedank de oude dame maar in vredesnaam wat moet ik ermee. Als ik aan de wandel ben loop ik langs een school. Er komen net kleine kindertjes binnen en de juf staat ze op te wachten. Als de kids door zijn loop ik naar de juf en geef de zak snoep. Ik heb er zelf paar uitgehaald. Ze is verbaasd. Vind het teveel maar ik zeg voor de kids. Dan neemt ze het toch aan en bedankt me hartelijk. Als er al ik Wegloop ouders met kinderen aankomen hoor ik ze zeggen ohenro-san. Ach hebben de kindjes ook een leuke dag. Ik hobbel op mijn gemak door. Mijn voeten zijn stram en doen zeer en mijn achillespees ook. Ik moet niet stoppen anders kom ik niet meer op gang. Onderweg pak ik een aantal keer mijn boekje om voor de zekerheid even alles te checken. Als ik de laatste keer dat doe bij een kruising rijdt er een auto voorbij. Als hij mij ziet turen stopt hij en wijst me de weg. Te leuk. Hij wa het tot ik gepasseerd ben en dan rijd hij pas verder. Als ik bijna bij 52 aankom zie ik een schattig klein jongetje een bus uitstappen. Tis een schoolbus maar op de voorkant een drakenhooft zit. Dus echt in 3d. Geweldig. Ik ben net te laat voor een foto. Maar wat leuk is dat toch. Om zo thuisgebracht te worden. Ik pak uit mijn tas nog een snoepje voor de jongen en die bedankt me in het Engels. Ik geef hem een high5. Ik loop door en zie bordje 52. Mooi ik erheen. Fout das alleen de stempelpost. Om mijn rituelen te doen moet ik de berg nog op. Ja en dat is echt even een stijl stukje. Ook al zit ik nu op het vlakke. Niets is hier echt vlak. Vaak wat valsplat en als dat het niet is lopen de stoepen of straten scheef.

Ik besluit eerst een kleine pauze te nemen. En ga zitten. Heerlijk ik ben een van de weinige. Houden zo. Ik ga mijn rituelen doen en loop dan langzaam de berg/heuvel af. Te fijn ik vind het hier net klein dorp. Er worden mandarijnen verkocht en ik koop een zakje. Zo lekker. Ik geef er een weg aan een andere henro en nog eens twee aan twee kinders ik houd er zelf nog drie over. Die zeil ik mee naar tempel 53 daar eet ik eerst mijn mandarijnen 2stuks en doe dan mijn rituelen. Ik moet een nieuw plan maken. Oke wat doe ik lopen of stukje trein. Aangezien het lopen niet van harte gaat loop ik naar de trein. Ik koop een kaartje vraag aan iemand op welk Peron ik moet zijn en de trein komt al na 5 min. Goed getimed. Ik stap uit om bij het hostel te gaan slapen. Ik wil eigenlijk twee nachten. Als ik eraan kom is er nog 1 kamer vrij. Ik heb geluk. Ik ga er gelijk heen en rust even. Een tweede nacht kan ook wel maar dan moet ik mee feesten morgenavond. Met eten bier en sake. Ik denk er even over na en doe het niet. Ik mocht dan slapen in de kamer van de eigenaar want is dus eigenlijk vol. Ik besluit een BH te bellen en regel een overnachting voor morgenavond.

Ik hoor jullie al denken feest lekker mee maak het uit. Na een slok sake lig ik al onder tafel en gaat niet goed samen met mijn medicijnen dus ik pas. En feesten met vreemden ook niet zo mijn ding.

Dan ga ik naar de seapa. (Spa/onsen). Ik badder er lekker. Heb bekijks. Krijg vragen van dames die geen Engels spreken maar toch komen we er samen uit. Te leuk.

Dan wil ik naar hostel gaan en mijn noodles eten. Ik zie dat er daar ook lekker eten is en besluit daar wat te eten. Rijst, patatjes(de beste die ik heb gegeten in Japan) garnalen en kip. En groot glas limonade krijg ik erbij. Het gaat erin als zoete koek en met uitzicht op zee. Heerlijk. Ook in de onsen heb je in het buiten bad uitzicht op zee. Zo lekker.

Ik eet om mijn gemak en blijf nog even zitten. Ik geniet hier van. En intussen schrijf ik mijn blog en drink ik nog wat.

Dan loop ik terug naar het hostel. Moe maar voldaan.



Groeten,


Nanja

Reacties

Reacties

jan

Mooie dag jammer van die stijve spieren maar ja dat komt van die heuveltjes en van dat afdalen doe een beetje rustig aan en blijf die kuit spieren op rekken ook al ben je aan het relaxen

Wil

Hoi Nanja, wat heerlijk om die practice bloesem te zien. Goed dat je er foto's Van kan maken, zo genieten wij allemaal mee.
En je stijve spieren is ook niet zo gek. Maar je gaat rustig door en dat vind ik super goed. Xxx

Boukje

Leuk als die snoepjes aan die kids geven; zullen ze lekker gevonden hebben.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!