henro-san-nanja.reismee.nl

Gek dagje

Vandaag een beetje gekke dag. Ik sta rond kwart voor 8 op en heb geen flauw benul van het weer. Ze geven regen op maar of dat ook zo is. Ik schuif het luik voor mijn raam open en jahoor regen. Oke no problem ik pak mijn plu en dan komt het goed. Ik zeg de mensen van mijn slaapplaats gedag en ga dan verder. Hops naar de overkant tempel 46. Een mooie serene plek met veel bankjes en een leuke tuin. Jammer dat het regent anders had ik hier wel even kunnen blijven. Ik doe mijn rituelen en ga dan mijn stempels halen. Een hele lieve mevr zet mijn stempels. Dan zegt ze wacht ze haalt een banaan en krijg hem als osettai. Heerlijk. Ik heb nog niet ontbeten dus die gaat er wel in. Ook krijg ik nog een heerlijk snoepje. Ze wijst me de weg naar 47. Als ik daar aankom is het nog niet gestopt met regenen en ziet er ook niet naar uit dat het gaat stoppen. Ik ga mijn dingen doen. Haal mijn stempels en dan. Ja het liefst ben ik met droog weer in de tempels. Ik besluit met de bus naar de grote stad te gaan. Daar kamer te regelen en dan morgen of overmorgen met droog weer terug te lopen langs de tempel 48, 49,50 en 51. Ik wil hier toch paar dagen blijven dus dit is een goede optie.

Als ik bij de bushalte aankom komt de bus net een minuut later aanrijden. Ik ga zitten tot we bij eindpunt komen en moet dan overstappen. Heel verbazingwekkend lukt dat in een keer en loopt het eigenlijk op rolletjes. Te leuk. Als ik op treinstation aankom pak ik de tram gelijk de juiste richting dogo. Daar slaap ik in de buurt. Ik ga als ik daar aankom naar het hostel en geef mijn tas daar af. Dan loop ik terug naar het tramstation. Daar is een overdekte winkelstraat. Ik loop daar wat rond. Koop er wat drinken en besluit gelijk naar de onsen te gaan. Heerlijk vind ik dat. Eigenlijk zou er een bedvmoeten staan kan je daarna gelijk heerlijk in slaap vallen. Door de hitte wordt dat echt gestimuleerd. Maar lekker dat het is. Ook goed voor mijn benen. Er zit wat spierpijn in. Ook mijn rug is wat stijf dus heerlijk. Ik ga wat eten en thee drinken en dan loop ik op mijn gemak terug naar de hostel. Daar ga ik Elly en Jaap zien. Bekende van de ohenro groep op fb.

Gisteravond zag ik ook nog twee zussen uit Nederland. Ook zij zijn lid van de ohenro groep maar ik had ze nog nooit ontmoet. Best gek dat je ineens Nederlands kan praten. Ik denk Nederlands en ik praat in mezelf als ik typ dus dan praat ik ook Nederlands. Maar dit is toch anders.

Aankomende dagen ga ik dus rustig aan doen.

Beetje Freewheelen door de stad. Heb er zin in.




Groeten,


Nanja

Reacties

Reacties

Flory

Een beetje jammer al die regen, maar je gaat gewoon door.
Ga je straks in Nederland tegen iedereen Engels praten? ( Hi!)

Boukje

Veel plezier met je NL bezoek! En geniet ff van de rustdagen, heb je verdiend! De Onsen, die ga je echt missen hier.

jan

Geniet ervan

Sabine

Hoop voor je dat je wat meer zon gaat zien. Fijn dat je ook weer een beetje Nederlands kan praten, even jezelf uiten in je moedertaal is toch ook fijn. Geniet!

Liesbeth

Hoi nanja
Wat een mooie verhalen allemaal
Grappig om je zo te volgen.
Geniet lekker van de massages die zullen zeker weten lekkerder zijn dan bij mij Haha
Succes met je mooie bijzondere reis
Zet hem op????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!