henro-san-nanja.reismee.nl

Regen in japan

Even terug naar gisteravond. Ik zat aan een heerlijk diner toen er ineens een man bij me kwam zitten. Ik had hem de dag ervoor gezien tijdens de wandeling. Hij helemaal verbaasd dat ik daar ook was. Hij vroeg vanalles. Wilde weten waarom ik daarzat. Geweldig ik morst er zo om lachen omdat hij gelijk alles tegen de rest vertelde. En die hadden nog meer vragen. Ik heb me wel vermaakt. Voor 8 uur lag ik plat en ik geloof iedereen het was echt muisstil in het gebouw. Ik was wat emotioneel na deze toch wel achteraf indrukwekkende dag. Dus nog even gekletst via de app. De nacht ging niet heel lekker. Om 3 uur opgestaan om wat te rekken en te strekken. Kramp in mijn linker bovenbeen. En heup. Daarna nog gelukkig verder kunnen slapen. Toen ik wakker werd spullen gepakt wat fruit gegeten en hups ervandoor.

Toen ik buiten kwam regende het niet heel hard. Ik stak een plu op en ging fris en fruitig aan de wandel. Na anderhalve kilometer komt het echt met bakken uit de lucht. Ik schuil in een klein hutje. Wacht daar zeker drie kwartier. Ik denk bij mezelf als het niet stopt of minder wordt blijf ik gewoon hier vannacht. Haha tis dan pas net negen uur. Als het regenen minder wordt pak ik mijn spullen weer bij elkaar en ga verder op pad. Ik loop weer langs de weg maar aan weerszijde staan er schitterende bomen. Tijdens het wandelen stopt het met regenen. Op mijn schuilplek had ik al van shirt gewisseld want het is gewoon wel warm. Zweet me rot.

Ik loop langs de golfbaan, kom in een klein dorpje en ga daar even naar het postkantoor. Geld ritselen.

Na even vragen vind ik het meteen. Zo das binnen nu verder. Mijn plan is om tot een km of 10 voor 46 een hut te zoeken en daar te slapen.

Om naar 46 te komen kom je ook bijna weer langs 44. Omdat ik via de weg loop nader ik die tot op 1km. Het pad vind ik nu niks en in het boekje staat een punt dat je makkelijk kan verdwalen. Na mijn actie bij 26 naar ik meen heb ik daar geen zin in.

De weg is goed te lopen. Ik heb alleen last van mijn been verzuurd als een gek bij heuveltje op. Maar ach FF stoppen, schudden, rekken en weer door.

Dan loop ik langs een strook narcissen. Die hebben een opdonder gehad van de regen, maar ze kijken me nog altijd lachend aan. En ik lach terug. Omdat ik besluit over de weg te lopen moet ik ook door een tunnel. Deze tunnel heeft geen voetpad dus aan het kantje lopen met een lampje zodat ik gezien wordt. Nou ik werd gezien. Elke auto minderde vaart bij het passeren van mij. Ongelofelijk. Maar wel zo tof!! De politie reed ook nog langs en die stak zijn duim op. Ik denk voor mijn lichtje maar dat weet ik niet zeker. Na de tunnel is een hutje. Ik besluit daar iets te drinken. Als ik mijn spullen afdoe schiet ik in de lach. Lijkt wel of ik in mijn broek heb geplast. Zo nat is hij van het zweten. Straks maar wisselen.

Dan ben ik bijna in kuma-kõgen als het begint te druppelen. Op een afstandje zie ik de sportvelden en een drukte er zijn daar voetbalwedstrijden aan de gang. Heel even twijfel ik of ik zal gaan kijken maar besluit het niet te doen. Ik heb trek en ga op zoek naar wat te eten.

Bij de road station aangekomen eet ik een noodles soep. Ik koop in het winkeltje wat er zit tomaatjes en dan als ik buiten kom stortregent het echt. Shit shit shit. Plan aanpassen of doorlopen. Ik besluit het eerste. Omdat mijn been ook niet zo wil ga ik kijken of ik hier in de buurt kan slapen. Ik loop een soort toerisme winkeltje binnen en vraag of ze voor mij willen bellen naar mijn eerste keus. Helaas deze zit vol. Oke. Dan garden time. En daar kan ik terecht en mag ook al gelijk komen. Das fijn. Ik koop onderweg nog wat drinken en loop door die stromende regen verder. Als ik er aankom wordt ik vriendelijk ontvangen krijg gelijk de sleutel van mijn kamer en ze hebben goede wifi. Dus straks alle tijd om wat foto's te plaatsen.

Het is dus uiteindelijk maar half dagje arbeid geworden maar ik heb het weer prima gehad. Nu hangen op mijn bed. Straks wat kleding wassen en proberen wat foto's te plaatsen.

Weten jullie trouwens dat er hier bijna geen auto's zijn met een trekhaak. Ik heb vandaag eens opgelet en heb er niet een gezien. En het was druk op de weg vandaag.

Groeten,

Nanja

Reacties

Reacties

jan

Wat vervelend die verzuring hebben ze in japan niet van die heerlijke voetmassages net als in Thailand op elke hoek van een straat dan zou ik daar eens gebruik van maken

Boukje

Narcissen in de regen .. een zonnig groetje; hebben we nu hier ook veel.
Lekker, dat je half dagje hebt gedaan, genoeg is genoeg.

Sabine

heerlijk die verhalen van je. Ik weet nog goed dat je in Vijlen tegen me zei dat ik zo "leuk" met alle dieren kon praten. Jij heb t ook een gave, heerlijk genieten van bomen, planten en bloemen die naar je lachen :) Kan ook niet anders met zo'n mooi en lief mens als jij x

Elly

Weet je dat 47 een mooie tsuyado heeft?
Met keukentje en veel futons en dekens!

Elly

Hoi Nanja! Ben je nu in Matsuyama? Wij zijn in 51 en slapen daar in de tsuyado. Waar zit jij nu?
Ik las dat je op weg was naar 46 in de regen op 8 april.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!