henro-san-nanja.reismee.nl

Dag veranderd bij ontbijt

Daar zit je dan. Bij tempel 43 in het zonnetje. Tis wat licht bewolkt en er staat een stevig briesje. Maar o wat wordt ik hier blij en gelukkig van.


Gisteravond kon ik niet goed in slaap komen van de zere voeten en benen. Beetje jammer want ik was afgedraaid. Zo voelde het echt. Maar als oplossing even een voetebad genomen. Afgewisseld met warm en koud en daarna paracetamol erin en tukken. Zo en dat heb ik gedaan. De gekste dingen kwamen voorbij. Toen ik vanmorgen wakker werd nog even met mijn moeder gekletst op messenger en toen ontbijten. Aan ontbijt bedacht ik me dat misschien beter was als ik er een half rust dagje van zou maken. En dus vannacht nog hier te slapen. Ik vraag het en het kan.

Ik laat mijn spullen achter en loop in tegenovergestelde richting naar tempel 43. Mooi door bos over mooi pad. Als ik op het hoogste punt ben ruik ik de wierook van de tempel. O ik kom al in de mood. Ik doe mijn rituelen en ga heerlijk met wat drinken op een bankje zitten. Dan komen er twee Japanse mannen vragen waar ik vandaan kom en vragen of het pad wat ik net heb gelopen de moeite waard is. Ik laat wat foto's zien en dan besluiten ze het ook te gaan lopen. Na 5 min zijn ze terug. Veel te zwaar zegt er een. De ander beaamt het. Ik moet lachen en vertel verhaal van de 82 jarige man die in 7 uur van tempel 11 naar 12 ging en pak mijn boekje erbij om het te laten zien. Ze schrikken zich rot. En zeggen tegen mij jij bent ook gek dat je het allemaal doet op een leuke manier. Super leuk gesprek!

Dan rijst de vraag wat doe ik op de terugweg. Weer het bospad wat echt heel mooi is of via de weg. Ik kies het bospad en ga onderweg nog op mijn gemak op wat bankjes zitten. Wat ben ik toch een bofferd. En wat besef ik me dat ik dit in Nederland veel te weinig doe.

Dan komt er iemand langs. Begint een gesprek in Japans maar ik versta of begrijp er echt niks van en ik kan hem niet onderbreken. Haha. Uiteindelijk zeg ik dat ik uit Holland kom. Dan gaat hij verder met het eenzijdige gesprek begroet me uiteindelijk en loopt door. Ik moet lachen en ik baal. Nu laat ik weer een slecht voorbeeld achter van de toerist. Maar ja. Zennnnnnn. Ik zen nog even in de bossen voordat ik mijn pad vervolg om te gaan lunchen. Ik eet iets met kip en rijst. Prima erg lekker.

Dan komen er wat schooljongens binnen. Duidelijk geamuseerd nemen ze plaats tafeltje naast mij. Ze hebben de grootste lol. Dan komen er nog drie iets jongere meisjes en jongen binnen. Dan gaat los op een leuke manier. Ze bestellen wat te eten, geinen met elkaar en als er een wat drinken halen is dan doet de ander patatjes in zijn ijsje zetten. En zegt tegen mij niks zeggen hoor. Haha. Zulke lol dat die gasten hebben. Maar nu nog het leukste. Degene van het ijsje komt terug ziet het moet lachen en beschuldigd de dader. Die pakt op zijn beurt de menukaart om het ijsje met de foto te vergelijken. Dat met een stalen gezicht. Hij wijst naar mij en moet uiteindelijk zo hard lachen. Ik lach met ze mee en knik.

Heerlijk om te zien hoe simpel het kan zijn om lol te maken.

Ik blijf nog even zitten als de jongens en meisjes weggaan. Ik plaats wat foto's. Gratis wifi en doe eigenlijk tegen mijn ding in iets wat ik toch ook wel leuk vind. Ik open mijn pokemon go app. En kijk of er nog iets zit. Dit is de eerste keer dat ik het foe en vang een paar nieuwe dan sluit ik hem weer snel en denk wees eens bezig met andere dingen ipv dat internet.

Als ik heb afgerekend loop ik naar de winkel aan de overkant en koop daar nog iets voor aankomende dag. Dan ga ik lekker terug naar mijn kamer en ga eens wat brieven open maken. Wordt tijd. Zit al over de helft van tempels en moet toch alle wensen posten.

Morgenochtend besluit ik hoe de dag gaat lopen. Ze geven buien op en de twee dagen erna regen. Een beetje regen vind ik niet erg masr 70 km in de plensregen lopen nou das geloof ik niets voor mij.

Fijne dag allemaal.


PS. Hoe jullie wachten op mijn stukjes vind ik het op mijn beurt ook super leuk als jullie reageren. Dat geeft mij ook verbinding met jullie, met Nederland.



Groeten,


Nanja

Reacties

Reacties

jan

Lekker de toerist uithangen is ook leuk je moet het vooral leuk hebben

Laura

Hoi Nanja,

wat ben je goed bezig! Ik lees je stukken met plezier. In het najaar ga ik ook de route lopen. Goed om te lezen hoe jij de route beleeft. Je doet het super! Ga zo door. Sayounara, Laura

Boukje

Kinderen zijn kinderen; in Japan of Nederland .. zo grappig

Arianne

Zo grappig met die kinderen!

Elly

Je was dus al in Stierenstad, Uwajima

Elly

Ik kom morgen aan in Matsuyama. Jaap ook. Ben benieuwd waar we elkaar gaan tegenkomen!
Je gaat geweldig hè? Genieten!

Sabine

Superleuk verhaal van die kinderen :)

Flory

Ik geniet van je verhalen, super leuk die kinderen!
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!