henro-san-nanja.reismee.nl

Een echte regendag

Als ik vanmorgen wakker wordt hoor ik de regen tegen mijn raam aan. Shit hoop dat het alleen een bui is. Mijn plan is te lopen naar 39 dan door te lopen naar sukumo daar te overnachten heb ik inmiddels geregeld en dan vanaf daar morgen door. Eerst maar eens ontbijten. Met een lekker glaasje sap en een warm kopje thee en brood met ei en salade moet ik het wel een poosje kunnen redden. Als ik terug naar mijn kamer loop regent het nog steeds. Niet heel hard maar toch. Nieuw plan de campagne. De trein dan lopen terug naar de trein en dan naar sukumo. Das een goeie. Ik check uit en loop met mijn poncho aan richting station. Het druppelt aardig.

Dan loop ik naar het perron en wacht op de trein. Doe mijn poncho uit . jemig zeg. Een echte regendag denk ik vandaag of zou het vanmiddag weer wat opklaren. Zo ziet het er niet echt naar uit. Ik stap in de trein en tel in mijn boekje de stations mee en luister dit keer ook goed naar de namen. Op juiste station stap ik uit en daar zitten wat jonge schooljongens op de trein te wachten. Hallo roepen ze. Op zijn Engels. Ik zwaai en groet terug. Toch leuk dat die knapen me begroeten. Als ik beneden ben om mijn weg te vervolgen regent het harder dan daarstraks. Nou ik zie wel. De paden op de lanen in... Zoiets was het geloof ik. Ik loop maar via de weg want weet niet wat andere pad me brengt. Ik stamp lekker door in de plassen en lijk in een keer goed te lopen. Totdat ik op een stuk sta wat ik niet herken van de kaart. O dekker let toch ook eens op ipv te stampen in de plassen. Ik probeer wat auto's tot stoppen te krijgen maar dat lukt niet. (Ik geloof dat ik dat ook niet zou doen dus heel vervelend vond ik het niet. ) terug lopen dan maar en kijken mijn boekje erbij pakken is lastig want het komt inmiddels echt met bakken uit de hemel. Er zijn er daar boven wel heel veel verdrietig!! Ik loop terug en vind de juiste weg weer. Eigenlijk best leuk in die regen denk ik dan nog. Ik vind de tempel doe mijn rituelen en haal mijn stempel. Ok. Wat doe ik. Terug lopen of omkleden en taxi bellen. Ik besluit het eerste. Tis dat sommige kersen bloemen in bloei staan dat geeft de dag nog wat kleur. Tis zo grauw.

Ik loop terug naar het station en naar mijn gevoel drupt het nog harder. Of ik nat wordt maakt me niet uit als mijn boek maar droog blijft. Das enige doel vandaag. Haha. En dat lukt hoor!! Ik loop langs de grote weg en dan gebeurt het onvermijdelijke. Er rijden een paar auto's en vrachtwagens langs door een plas. En je raad het al de splasch vol in de bakkes. Weet je ik moet er wel om lachen. Welke dibiel gaat er dan ook in dit klote weer lopen. In Nederland zou ik niet eens naar buiten gaan als het niet hoefde. Bij station aangekomen duik ik het toilet in. Ik kies invalide toilet want dan heb ik wat meer ruimte. Ik gooi al mijn natte kleding uit. Trek een trui en een andere broek aan en mijn droge schoenen. (Wat ben ik blij dat ik ze toch nog in mijn tas heb gegooid. Thnx Maria)

Dan loop ik naar boven naar het perron. Nog ruim een uur wachten. Dan nog maar wat te drinken scoren. Ik heb trek in warm kopje thee. Helaas is die uitverkocht. Dan maar een grapefruit drankje. Ook lekker.

Ik zit nog een tijdje te rillen voordat de trein komt. Als hij er is en ik ben ingestapt zijn we snel op mijn eindbestemming. Dan hotel zoeken. Dat lukt ook snel.

Tis nog vroeg maar heb een kamer. Airco staat op 26 om mijn spullen te drogen. En zo dadelijk mijn schoenen föhnen om die ook een beetje droog te krijgen.

En nu lekker hangen. Straks wat eten en hopen op een droge dag morgen.


Groeten,


Nanja

Reacties

Reacties

Boukje

Als je dan toch al nat bent, valt de regen wel mee (heb ik tenminste altijd op de fiets) en ja, die auto's door de plassen naast je .. herkenbaar. Suc6 met föhnen.

L-M

Hahaha mijn meisje lacht om stampen in de plassen + vrachtwagen,hahaha net als in een movie :) nu maar lekker opwarmen, wij duimen voor better weer + mini plassen voor jou plezier. dikke knuffel

jan

Bij ons staan ook de bloesem bomen in bloei en wordt het voor de tweede dag rond 22 graden sommige zeggen wat warm he dus ja hoe ga je er mee om

Elly

Hier vandaag ook met bakken uit de hemel. En toch genieten. Niet koud en nauwelijks wind. Met plu en regenpak goed te doen! Singing in the rain...???????????? En op de bergtoppen ligt weer sneeuw! (Ik ben tussen t65 en t64 in Niihama. Ik loop wel alles en slaap bij Zenkonyado Hagy?-an. Blz 75 in het midden). Vandaag veel pauzes genomen! Lekker overal waar het kon koffie gedronken. En lekker gelunchd in een grappig restaurant langs weg 11, naast telefooncel op blz 76.
Ben benieuwd waar we elkaar gaan tegenkomen!
????????????

Nanja

Regenpak had ik eruit gegooid Elly. Dus loop met poncho. Op zich oke. Maar ben niet zo'n regenloper.

Sabine

Heerlijk toch als een kind zo blij lekker door de plassen stampen, zouden we allemaal eens vaker moeten doen, voelt denk ik heel bevrijdend. Bedankt weer lieve Nanja voor je fijne verhaal.

Denise

Wat een beleving Nanja, ik geniet van je mooie verhalen. Ik vind je super stoer dat je dit allemaal in je eentje doet. Petje af. Dikke kus.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!