henro-san-nanja.reismee.nl

Traag dagje kochi

Vannacht sliep ik voor het eerst in mijn tent. Om even voor 5 een tent opzetten bij windkracht 6 valt nog niet mee. Ik stond zoals vermeld naast een supermarkt die 24 uur open is. In de nacht was het vrij rustig. Wel fris maar niet echt heel koud. Toch moest ik aan twee Taiwanese dames denken. Die ik twee dagen geleden ontmoette. Moeder en dochter. Ze hadden een tent bij zich en hebben die na de eerste nacht gelijk achter gelaten. Ze vonden het maar niks. Haha. Je slaapt niet zoals in een warm huis moet ik toegeven. Maar het is toch verrekte handig. Ik ben om 6 uur in mijn slaapzak gekropen en er niet meer uitgekomen. Ik had mezelf goed dik aangekleed. En dat was ook nodig. Het was niet zo koud als paar weken geleden maar fris was het zeker. Maar met uitzicht op een hotel de volgende nacht zal het vast goed komen. En zo kwam het ook. Ik heb lekker gedraaid. Af en toe een oogje dicht gedaan. Heb me wel vermaakt. Toen hoorde ik twee stemmen. Ik denk van de mannen die nacht shift hadden. Geweldig. Zegt de een tegen de ander wat is dat. Zegt de ander een vakantie huisje. Bij een vakantie huisje zie ik wel wat anders voor me. Maar zeker leuk verwoord. Om even na half 6 ben ik me langzaam gaan voorbereiden op de dag. Ook netjes als je op tijd weer weg ben waar je stond. Dus luchtbed leeg latenlopen en zo rollen dat hij weer in zijn zakje past. Gelukt. Kleding weer allemaal in de tas. Alles naar buiten en dan de tent. Als ik die ook maar terug krijg. En ook dat lukt. Ik doe al mijn spullen netjes aan elkaar en in en aan mijn rugtas en ik kan op pad. Nog even wat drinken kopen bij de supermarkt en daar even naar het toilet en ik ben helemaal weer fris. Fris is het zeker. Dikke pak bewolking hangt er in de lucht maar gelukkig nog geen regen. Ik loop op mijn gemak naar kochi city. Daar is mijn hotel voor vanavond. Lekker even niks beentjes omhoog. En dan morgen naar tempel 31.

Ik loop uiteindelijk langs de mac en besluit er naar binnen te gaan. Toch eens kijken wat ze hier hebben. Nou het enige wat overeen kwam is de MC nuggets. Die neem ik. En een appel strudel. Lekker om beetje warm te worden.

Als ik zit en om me heen kijk is het er eigenlijk best druk zo rond 8 uur in de morgen. Haha deze mac is ook 24 uur open. Ik zit op mijn gemak en dan hoor ik aan tafel achter me zeggen ohenro. Niet veel later staat er een klein meisje naast me om te vragen of ik koffie wil. Mag het thee zijn zeg ik en ze knikt terwijl ze naar haar moeder kijkt.

Das fijn een heerlijk kopje thee. Gewoon eens recht toe recht aan thee zoals thuis.

Dan besluit ik na half uurtje op te stappen groet de mensen pak mijn spullen en ga op pad. Ik wil naar het postkantoor om geld te halen. Na even vragen vind ik het. Een straatje misgeteld. Ik stop mijn pas in het apparaat en doe de instructies. Dan krijg ik in beeld dat ik geen geld krijg. Shit wat is dit nou denk ik. Ik probeer het nog een keer en dan lukt het weer niet. Ik besluit nummer achter op mijn kaart te bellen. Ik had nl van te voren alles gecheckt en gedaan en met de bank afgestemd. Ik krijg een aardige dame aan de telefoon. Goede nacht zegt ze. Ik zeg nou bij mij ist goede dag. Ze moest erg lachen. Ze waren bij de bank iets vergeten om te zetten. Van Europa dekking naar wereld dekking. Dus dat werd gelijk gedaan en ik kon geld tappen. Niet dat ik zonder zat maar heb graag genoeg bij me. Dan ben ik al bijna bij het hotel. Tis pas om drie uur inchecken maar loop er al wel heen. En maar goed ook.

Mijn reservering die twee dagen geleden gedaan was kon niet worden gevonden en het hotel zat vol. Nee lekker dan. Daar sta je. Ik uitleggen met google translate dat er echt reservering was gedaan op mijn naam. En ja ik sta nu echt bij het juiste hotel. De jongen snapt er niets van maar regelt uiteindelijk iets. Het is pas om drie uur check in zegt hij. Ik zeg daar staan lekkere stoelen daar neem ik op plaats. En we kijken wel verder.

Ik ga lekker zitten en pak mijn boekje om te kijken hoe komende dagen eruit zien. Probeer een plannetje voor mezelf te maken en schrijf wat. Om 12 uur komt de receptionist met de sleutel voor mijn kamer.

Tis klein en eenvoudig met een bed120x200. Super!!!

Ik neem een lekkere warme douche en bad was daarna gelijk wat ondergoed en sokken en zet de waterkoker aan. Zo fijn dat ik nog instant noodles in mijn tas heb. Een normale en een grote cup.

Ik eet mijn noodles drink wat en dan is het tijd voor een powernap. Het bed is fijn. Nu merk ik ook wat de afgelopen dagen met mijn benen heeft gedaan. Die waren ook gewoon moe. Ook mijn linkerheup schoot afgelopen nacht af en toe in de kramp. Die kan nu ook relaxen.

Ik heb daar al heel lang een blessure aan. Voor de tocht hard aan gewerkt om pijnvrij te kunnen zijn en soepel. Het heeft wat pijn gedaan en tis wat blauw geweest in de voorbereiding maar tot nu toe gedraagt hij zich goed. Dus dit nachtje is eigenlijk voor mijn heup????????

Straks nog naar het public bad en dan weer dat bed in.



Groeten,


Nanja

Reacties

Reacties

Boukje

Tof, dat je overnachting in de tent okay was! En dat je dan zomaar een kopje thee krijgt van iemand, blijft apart, toch? Heerlijk nachtje in een goed bed, is je heup vast heel blij mee.

jan

Fijn he dat het nu lekker gaat en wat aardig zijn die mensen die je tegenkomt moet je hier niet bedenken dat je naast een supermarkt kan kamperen en dan ook nog met rust wordt gelaten

Anne-Marie.

Hoi Nanja,

We kennen elkaar niet maar dat maakt ook niet uit.
Ik geniet om je verhalen te lezen, herken het helemaal van twee jaar geleden.
Gister ben ik aangekomen in Fukuoka en ben 1 en 2 april in Matsuyama.
Ik kijk er weer erg naar uit om tempel 51 te bezoeken. Ook ik heb mijn ohenro outfit en stempel boek bij me maar ik vrees dat er deze keer niet veel gestempeld wordt.
Ik ben Reisbegeleidster en kom elke reis bij tempel 51 langs zo ook nu.
Wie weet zien we elkaar ergens.
Heel veel succes en geniet!

Nanja

Anne Marie ik vind helemaal leuk dat je me volgt. Ik hoop elkaar daar te zien maar kan niks beloven. En anders in Nederland bij een henro meeting. Fijne tijd jij ook weer in japan

Elly

Hoi Nanja, ik ben weer helemaal bij met je blog. Je doet het toch allemaal maar, geweldig hoor!
Je zit nu nog in Kochi? Of ben je al door? Tip: tsuyado van 34 is een fijne plek. Als je er rond half 5 bent vraag je in de nokyosho of je er kunt slapen. Met douche!

Yvonne

Hoi Nanja. Superstoer dat je in je tent hebt overnacht. Het fascineert me dat je mensen hebt horen praten over een vakantiehuisje.
Wat vreemd dat je dingen blijkbaar goed regelt en toch uitgedaagd wordt (pasje op werelddekking/hotel bespreken). Slaap lekker!!!

Arianne

Wat zal jij weer als een kievit lopen morgen! Heup uit laten rusten in een, voor Japanse begrippen, Queen size bed! xxx

Wil

Ik sta perplex dat je je luchtbed en je vakantiehuisje weer in die kleine verpakking kreeg. Dat is ook echt een Prestatie!
Fijne nacht gewenst en veel succes morgen weer. Xxx

Nanja

Yvonne. Dat stuk ging in het Engels over vakantie huisje. Dus dat was makkelijk te volgen. Elly bedankt voor de tip!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!