henro-san-nanja.reismee.nl

Daar lig je dan

Tis half 6 als ik wakker wordt met een knallen de koppijn.

Ik denk dat ik de dag ervoor veel te weinig heb gedronken. Ik moet dat beter in de gaten gaan houden.

Dan hoor ik het buiten regenen. He gadver. Dat kan ik er niet bij hebben hoor. Ook mijn keel doet wat zeer en heb zwabberbenen. Ik blijf liggen tot 8 en ga dan wat drinken uit de automaat halen. Ik vraag de mevr waar ik slaap of ik wat later mag uit checken en dat is geen probleem.

Gelukkig.

Om 12 uur brengt de mevr me naar de bus en ik ga richting tempel 24. En heb daar in de buurt ook hotel gereserveerd. Even weer een keer een bed en een keer goed eten. Dat is er de laatste dagen ook een beetje bij ingeschoten.

Als ik in de buurt van tempel 24 ben besluit ik toch maar er naar toe te gaan. Ik ga via de weg omhoog en via het pad naar beneden. Precies omgekeerd van hoe het eigenlijk hoort. Ik doe mijn rituelen en doe een wens in de bus. Zo das gedaan en dan nu naar beneden.

Ik ben totaal mijn oriëntatie kwijt. Eerst ga ik naar beneden. De verkeerde kant. Loop de andere kant op naar beneden kom ik bij de vuurtoren ook niet goed. En dan besluit ik is FF goed na te denken. Ik vind het juiste pad (zo moeilijk is dat niet ) en begin de afdaling. O wat ben ik toch een muts zeg ik tegen mezelf als ik het pad afloop. Ik ben nog steeds niet helemaal fit en ga ik dit doen. Tis een pad met allemaal keien dus je moet je hoofd er goed bijhouden. Ik loop stukjes naast het pad in de aarde dat is soms makkelijker. Dan na een tijdje. Ik daal af als een slak kom ik bij een rusthutje. Ik besluit er even wat te drinken. Gadver wat heb ik nu weer uit de automaat getrokken. Soms haat ik mezelf daarom. Waarom wil ik zo graag alles proeven. Zeker op dit soort momenten. Na 5 min rust ga ik verder. Stap voor stap goed kijken wat de volgende stap is. En ja hoor dan ineens glijd mijn voet onder me weg en zit ik op een van de keien. Heel hard lachend. Heb me gelukkig geen zeer gedaan. Ik sta voorzichtig op. De bulldozer met bepakking. Zie je het al voor je. Ik moet weer om mezelf lachen. Dan komt er gelukkig een ander pad. Met grote treden. Nu niet in de fout gaan dekkertje. Blijf alert. Het had natuurlijk geregend vanmorgen dus alles is glad. Inmiddels schijnt de zon weer gelukkig. Dan komt er een jongen omhoog. Hij speelt pokemon go. Wist niet dat die ook in het bos zaten!!

Ik loop rustig verder en hoor de zee steeds dichterbij komen. Gelukkig. Als ik beneden ben loop ik richting mijn hotel. Heerlijk vanavond een gewoon bed. Als ik eraan kom zegt de eigenaar niets te weten van mijn reserverings. He das gek er gaat wat telefoon heen en weer en dan gaat mijn telefoon waar ik ben ennof ze me op moeten halen. He wat is dit voor geks denk ik nog. Ik hang op en dan kom ik erachter dat ik in het verkeerde hotel zit. Ik heb ergens anders gereserveerd dan ik dacht. Haha. Ook weer een echte nanja actie. De vrouw van het hotel waar ik zat zei wacht maar ze komen je halen. Nog geen 5 min later staat er iemand voor de deur. Die me met mijn spullen helpt en me met de auto wegbrengt. Wat een gelukzaligheid.

Nu lekker in bad en straks heerlijk eten. En ik heb een kamer die op de zee kijkt. Geweldig!!!


Groeten,


Nanja

Reacties

Reacties

Nanette

Rust maar eens even goed uit. Je lichaam vraagt erom. Slaap lekker voor zo!

Boukje

Wat een lieve mensen daar in Japan, sta je bij het verkeerde hotel, helpen ze je gewoon. En goed, dat je voorzichtig gelopen hebt. Wij lopen ook veel in de bergen; naar boven is altijd veiliger, dan naar beneden, dus goed van jou. Lekker slapen in je heerlijke bedje ...

Anneke

Lieve Nanja,Zorg goed voor jezelf en luister naar je lichaam,rust maar goed uit voor je verder loop.Ik kijk al uit naar je volgend verhaal,ik geniet er van.

jan

Wat een pech hoort er ook bij opstaan even schudden en weer verder neem een lekker bad en spoel alles van je af morgen fris weer verder

Flory

Lieve "Blub", Vindt het super leuk om je verhalen te lezen. Zoveel lieve mensen op je pad! Ook goed dat je bij jezelf blijft! Grote knuffel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!