henro-san-nanja.reismee.nl

Rustdag


Toen ik gisteravond op mijn kamer was met die heerlijke airco leek de kou toch nog wat in mijn lijf te zitten. Mijn plan om naar de onsen te gaan heb ik laten varen en kruip snel hier onder de douche. Om 18.00 wordt mijn bed klaargemaakt en ik besluit gelijk te gaan liggen. O wat heerlijk. Om 19.00 komt de eigenaar de luiken van mijn kamer sluiten. Ik zeg dat dat niet hoeft. Vind wel leuk om naar de sterrenhemel te kijken.

Ik val als een blok in slaap en wordt masr 1 keer wakker. Om even over 7 hoor ik de andere gasten. Ik denk zo ik blijf lekker nog even liggen. Om 9 uur eet ik mijn sinaasappel en kan ik ook nog een boterham pakken beneden. Ik besluit dat niet te doen en een rondje te gaan wandelen. Maar eerst mijn was in de machine. Gewoon lekker relax zonder rugtas op plaatsen waar ik anders niet zou komen. Rond half 1 ben ik weer terug bij mijn slaapplaats. Wat is het eigenlijk een geinig huisje. Dan spreek ik de eigenaar en die verteld dat het huisje van hout is en er al zo'n ik dacht 60 jaar staat. Wel bijzonder voor Japan hoor zegt hij met al die aardbevingen. Dan komt zijn vrouw. En geeft me mijn kleding. Ze had het buiten gehangen om te drogen. Hoe lief is dat.

Ik besluit even een powernap te doen. Als ik wakker wordt pak ik mijn korte broek uit mijn tas en trek hem aan. Mijn plan is om richting strand te lopen. Als ik daar aankom is dat gedeelte om strand op te gaan dicht. Een jongen wijst me de weg hoe ik op het strand kan komen. Ik besluit de gok niet te wagen en lekker op een soort bankje in de haven te gaan zitten. Er komen wat bootjes langs(vissersboten). Ik heb mijn didge meegenomen dus ga daar ook even heerlijk rustig zitten spelen. Probeer wat nieuwe dingen maar doe ook de dingen uit mijn lessen. Ik kan dat nog maar lastig loslaten.

Als ik twee uurtjes in het zonnetje in de haven heb gezeten loop ik terug naar mijn onderkomen. Leg mijn didge weg en ga richting de onsen. Dan vraagt de eigenaar of ik met de fiets wil. Ik ben bang dat ik hem op de terugweg vergeet en doe het niet en ga met de benenwagen. Bij de onsen is het lekker rustig. O wat geniet ik toch van dat warme water. Ik loop nog even naar de winkel en ga dan terug. Als ik terug ben is er ook een Amerikaan aangekomen. Hij is iets groter in omvang dan ik. Haha. Das toch mooi meegenomen. Ik spreek heel even met hem maar vind hem een beetje negatief. Misschien ligt het aan mij maar met hem wil ik niet te lang spreken. Hij moet en zal perse alles lopend doen. Maar kan nu eigenlijk al niet meer. Hij vraagt mij wel hoe ik het allemaal doe en dan zegt hij. Nou ik lmoet van mezelf alles lopen. Ik zei hij dat dat ook mijn eerste gedachten waren maar dat ik nu veel gelukkiger ben.

Dan besluit ik dat het voor mij genoeg is en ga lekker richting mijn kamer. Ik eet wat salade en yoghurt en ga dan lekker mijn bedje opzoeken.

Wat een heerlijke dag toch weer. Ben zelfs beetje verbrand. Heb een rood neusje.

Morgen weer op pad.


Groeten,


Nanja

Reacties

Reacties

Boukje

Aan een haven 2 uur zitten .. daar hou ik ook zo van .. het schipperskindje in mij .. bootjes kijken aan het water, daar wordt een mens toch gelukkig van?

Arianne

Je volgt je gevoel ... hoe mooi is dat om te lezen!

jan

Lekker even het vakantie gevoel relaxen is opladen

Elly

Goeie dag gehad zo! Lekker toch, luister naar je gevoel en volg dat.
Ik ben ook dol op die haventjes. En in dan in het zonnetje zitten.
Welk plaatsje zat je precies en welke lodging?
Ik neem nu twee dagen rust. Knieën protesteren. Zit in BH Kanonji in Kanonji en kan hier lekker uitslapen.

Wil

Wat een heerlijke vakantiedag

Nanja

Ik ben in hiwasa. En ik zit in oya do hiwasa.
Staat niet in ons boekje.
Het is bij de brug trappetje naar beneden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!