henro-san-nanja.reismee.nl

Eerste echte wandeldag

Zo daar gaan we dan. De eerste echte wandeldag!

Ik zit om 7.00 aan het ontbijt en dat is weer heerlijk maar redelijk veel. Ik moet helaas wat laten staan.

Om 8.00 stap ik naar buiten en wordt uitgezwaaid.

Ik pak mijn route boekje erbij en kijk hoe ik het makkelijkste naar tempel 3 kan gaan. Ik heb immers 1 en 2 al gehad.

Tis wat fris vandaag. En bewolkt.

Ik loop op mijn gemak je maar tempel 3 en kom daar een japanner tegen die in hetzelfde onderkomen sliep als ik.

We groeten elkaar en gaan ieder ons eigen weg.

Wat een sereniteit is er toch bij de tempels. Ik geniet ervan.

Na mijn rituelen te hebben gedaan besluit ik om naar tempel 4 te lopen. Omdat ik niet goed oplet vergeet ik ergens af te slaan en loop ik dus een stukje om.

Nu kom ik eerst langs tempel 5. Ik besluit er langs te lopen en op de terugweg er naar toe te gaan.

Onderweg naar 4 ga ik even rusten in een hutje langs de weg. Ik neem gelijk wat te drinken. Er komen wat pelgrims langs en ik begroet ze.

Het is nog een klein stukje naar tempel 4.

Het is een wat kleinere tempel maar o zo mooi.

Ook hier doe ik mijn rituelen en haal mijn stempel voor mijn boek.

Ik raak aan de praat met een jongen uit Australië. Waar io vandaan kom. Of ik al slaapplaats had geregeld enz.

Ik zei hem het nog niet te weten waar ik zou gaan slapen. Ergens in de buurt van tempel 6 of tempel 7 schat ik in.

Nadat we ieder onze eigen weg verder gaan loop ik al stuk bij de tempel vandaan en denk o ik ben mijn stok vergeten. Ik terug . onderweg naar tempel 5 kan ik alleen maar denken hoe kan je die nu vergeten.

Bij tempel 5 aangekomen begint het een beetje te druppelen. Jammer denk ik maar ben gelukkig niet van suiker.

Intussen begin ik ook wat last van mijn voeten te krijgen. Ik voel hier en daar een blaar opkomen.

Ook daar kan ik wel mee dealen. Als ik bij 5 Wegloop kan ik verschillende routes nemen. Ik besluit langs de grote weg te lopen. Misschien niet zo bijzonder maar zie dat er een restaurant aan de weg zit en daar wil ik wat eten.

Het is inmiddels bijna 13.00 en kom er achter dat ik zo goed als niets gedronken heb en na mijn ontbijt nog niets gegeten.

Net voordat ik het restaurant inloop begint het harder te druppen. Zeg maar gewoon regen.

Ik eet noodles met garnalen en ga dan opnieuw een plan de campagne maken.

Dan komt de Australiër binnen lopen om daar ook wat te gaan eten. Hij was zeker 20 min eerder vertrokken bij tempel 5. Hij had dus ook verkeerde afslag genomen.

We praten nog even met elkaar en dan vraagt hij wat doe jij. Ga je door naar 6 en 7. Mijn hoofd zeg doen dekkertje maar mijn hart zegt van niet. Ik ga slaapplaats zoeken en dan zie ik wel. Hij vertrekt iets eerder dan ik. En zegt we komen elkaar vast nog wel tegen.

Onderweg tussen tempel 5 en 6 is een slaapplaats. Ik besluit daar te vragen of ze nog een kamer vrij hebben voor de nacht.

Ik wordt vriendelijk binnengelaten en er wordt me van alles gewezen. De toilet, badkamer, en mijn slaapkamer.

Ik besluit er alleen ontbijt bij te nemen en ga dan lekker hangen op mijn kamer en plan de campagne maken voor morgen

Ik vind het goed zo. De steber zegt door en de realist in mij zegt de eerste passen zijn gezet. Tis niet de 20 km die je wilde doen op een dag maar ik kan zeggen was een goed dagje. Genoten van de sereniteit in de tempels. Gedachte na gedachte tijdens het wandelen en dan nu

Lekker niks doen.


In tempel 3 heb ik stil gestaan bij overlijden van een oma van mijn collega.

Groeten,

Nanja

Reacties

Reacties

Arianne

Mooi...

jan

Mooi verhaal geniet

Elly

Mooi hoor Nanja, je eerste echte wandeldag. Ik vermoed dat je bij Kotobuki Shokud? slaapt?
En helemaal je gevoel gevolgd! Dat is wat ik de eerste keer er van geleerd heb: laat je schema voor de dag maar los, het loopt meestal anders!
Maar wel bedenken dat in de weekends en straks als het 20 maart is Begin van de lente ???? (Shunbun no hi) je wel beter van te voren kan reserveren. Er zijn dan veel meer Japanners aan de wandel!

Ganbatte en oyasumi!

hailina

nan weer een mooi verhaal tot morgen

Wil

Als ik je verhaal zo lees, geniet ik stiekum een beetje met je mee. Ga zo door en voel hoe je het bestie je reis kan voortzetten.
Xxx

Sabine

Heerlijk om te lezen en goed om zo naar je gevoel te luisteren. :)

Niels

Henro-SAN-Nanja,
Via Google even uw blog gezocht... dat ging snel. Maar zonder multi media jouw reis belopen van tempel naar tempel op jouw manier is zoals eerder beschreven een genot. Stiekem hoor ik je stem t voorlezen met een knipoog en zonder de zucht van de passagiers die je eerder beschreef. Blijf genieten svp want hoewel druppels geen zon is... je hebt ons lichtje mee ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!