henro-san-nanja.reismee.nl

Tempel tocht begint

Op naar tempel 1

Daar zit ik dan in de trein naar bando station.

Het vinden van de weg ging me redelijk af ( niet verklappen dat trein station achter mijn hotel lag)

Op station aangekomen vond ik het tijd voor een drankje. Moet nog een beetje wennen dat overal op de hoek een machine staat met allerlei lekkers erin.

Ik pak mijn boekje erbij en wandel richting de eerste Temple. Tempel Ryõzenji.

Ik ga als eerste naar de winkel en koop een aantal spullen. Hoed, stempelboekje, een tas, een stok.

Naamslips om achter te laten. Ik wil eigenlijk ook nog een oizuru(wit vest) maar dat is nog niet gelukt.

Omdat ik als enige niet japanner in de winkel was en ik toch best bestempeld mag worden als de bulldozer uit Nederland trok ik veel bekijks. Stootte mijn hoofd tegen een van de balken daar.

Nadat ik klaar was in de winkel hups naar de tempel.

Hoe was het ritueel ook alweer. O doe ik het wel goed.

Beetje onwennig doe ik de gebruiken bij de tempel.

Nadat ik even in rust heb gezeten kijk ik op mijn klokje. Tis 13.00. Te vroeg om naar mijn slaapplaats te gaan voor vanavond. Die ligt maast tempel 1. Ik loop door naar tempel 2 Gokurakji. Dan kan ik morgen gelijk door naar 3.

Als ik aankom bij tempel 2 wordt ik vriendelijk gegroet door een bus lading mensen die net de tempel hebben bezocht.

Als ik de poort door ben komt er een oase van rust. O wat een zaligheid. Ik doe de rituelen. Nog iets onhandig. Vraag me af of de mensen om me heen niet denken daar heb je weer zo'n buitenlander.

Heel fijn staat er bij de main hall een groep de hart sutra op te zeggen en ik besluit me er maar bij aan te sluiten. Ik kan het aardig volgen dus dat is wel fijn.

Dan ziet een oude heer mij staan. En hij vraagt met camera in de hand of hij een foto mag maken. Ik knik en hij is blij.

Ik doe mijn route en haal een stempel voor in mijn boek.

Zo blij als een klein kind ontvang ik de stempels en begroet de mevrouw die ze zet met een big smile.

Daarna zit ik nog heerlijk in de tuin en besluit terug te lopen naar tempel 1 waar dichtbij mijn slaapplaats is.

Ik slaap vannacht in otorij-en. Ik vind het in een keer.

Er komt een vriendelijke man op mij af en dan begint het. Haha. Ik kan uiteindelijk kenbaar maken dat ik heb gereserveerd. Met avondeten en ontbijt. Nog wel zo handig de tweede dag.

Zo nu heerlijk rusten. En badderen.

Ben benieuwd wat dag 3 mij gaat brengen.

Groeten,

Nanja

Reacties

Reacties

jan

Stoer hoor

Wil

Je gaat lekker op deze manier.

L-M

Oh Nan, wat lez ik graag jou verhalen.

Kees

Leuk zeg, al die nieuwe indrukken. Wij genieten met je mee hoor. !!

Senthi

Leuk verhaal !!

Anastasia

Hi Nan,
Ik bewonder je topografische kunsten! 2,27% van je geplande route zit al achter de rug en ook je eerste stempels!
En dan nog met zo veel ontdekkingen onderweg. Hoop, dat je binnenkort een goed passende oizuru kan vinden voor een voolledige henro uitfit. We blijven hier aan je denken!
XXX

Sabine

Hey stoer Nanja, mooi verhaal al zo'n eerst dag. Loop je veel alleen? Of kom je ook mede Pelgrims tegen? Ben erg benieuwd :) Slaap heerlijk en voor morgen weer zo'n mooie dag. x

Boukje

Voel me dichtbij door je verhaal .. Rust .. Fijn.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!